loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

فلسفه علوم انسانی (بنیادهای نظری)

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 16697 10003022
احتمال تاخیر در تهیه
60,000 54,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

این کتاب درباره ضرورت بازنگری فلسفه اسلامی و کاربردی کردن آن، به ویژه کاربرد فلسفه در علوم انسانی و دیگر بنیادهای نظری علوم انسانی از جمله فلسفه های مضاف و همچنین بحث از تبیین و آسیب شناسی مبانی و بنیادهای نظری علوم انسانی در نظام آموزش کشور است.

کتاب مذکور دارای پنج فصل با عناوین «چیستی علوم انسانی»، «مبانی علوم انسانی سکولار»، «مبانی علوم انسانی اسلامی»، «قلمروی اسلام در عرصه علوم انسانی» و « تأثیر مبانی بر نظریه های علوم انسانی» است.

در بخشی از مقدمه این اثر نگاشته شده است که «بهره گیری از مبانی حکمت اسلامی برای علوم انسانی در تولید علم دینی، نقش اساسی دارد. علم دینی، مبحثی است که از دهه سی در قرن بیستم، توسط متفکران اسلامی مطرح شد. پیش از آن، برخی از فیلسوفان نوتوماسی، مانند: اتین ژیلسون، دغدغه فلسفه مسیحی را داشت و به تدوین آن پرداخت. بسیاری از دانشمندان و طرفداران علم دینی، اسلامی سازی علوم را به معنای تولید علوم جدید اسلامی نگرفتند و قصد آن داشتند که با تغییر عناصر کلیدی علم غربی و استفاده از عناصر کلیدی اسلامی، غرب زدایی از معرفت کنند (سیدمحمدنقیب العطاس)، یا با احیاء دانش های دوران تمدن اسلامی، غرب زدایی از فرهنگ سنتی نمایند (سیدحسین نصر) و ...

در بخش دیگری از مقدمه آمده است، ضرورت بحث از تبیین و آسیب شناسی مبانی و بنیادهای نظری علوم انسانی در نظام آموزش کشور، بیش از هر زمان دیگری در جامعه ما احساس می شود. بحث درباره این مسأله باعث می شود مسئولان و دست اندرکاران و علاقمندان به تعلیم و تربیت، شناخت بیشتری نسبت به این مسائل و مشکلات پیدا کنند.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما