loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

شهید همت در مکتب نبوی: گذری بر رفتارهای مدیریتی شهید همت

فرماندهان جوان: شهید همت در مکتب نبوی (ص)

1 (1)
خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 16725 10003022
احتمال تاخیر در تهیه
60,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

در این اثر ابتدا نویسنده درباره سیره رفتار و مدیریت نظامی از حضرت رسول اکرم(ص) نوشته شده و آن را به نوعی با رفتار مدیریتی شهید همت مشابهت داده است که از جمله این رفتارها می توان به رفتار مدیریتی شهد همت در بحث شجاعت، سعه صدر، صبر، توکل و استفاده از جنگ روانی در جنگ اشاره کرد.
نویسنده یک سیره رفتاری از حضرت رسول اکرم(ص) با استناد به کتب تاریخی و در کنار آن یک رفتار مدیریتی از شهید همت با استفاده از اسناد، مدارک مکتوب و مصاحبه با نیروهای شهید همت که اغلب از فرماندهان بودند و یا نیروی وی بودند و یا کسانی که راوی برنامه های شهید همت بودند، همانند گلعلی بابایی که راوی دفاع مقدس است، به دست آورده است.
در رابطه با چگونگی برخورد با رزمنده ها، شجاعت، صبر، توکل و فداکاری شهید همت خاطره هایی بیان شده که این مصاحبه ها و خاطره ها از 18 فرمانده و هم رزم شهید از جمله سردار ربانی، فضلی، بیگدلی، قاسمی، جعفری جهرودی، نامی و برقی در این اثر تنظیم و تدوین شدند، همچنین سخنرانی های شهید و کتب مختلفی که درباره شهید همت نوشته شده از جمله منابعی بوده که برای نگارش این اثر از آن ها استفاده شده است.
مطالعه زندگی شهید همت در بعد مدیریتی برای مدیران بسیار اثرگذار است و از سوی دیگر این رفتار مدیریتی می تواند برای همه مخاطبان عبرت آموز و درس آموز باشد.
بحث توکل به خدا در رفتار و زندگی شهید همت بسیار برجسته بوده است و ولایت پذیری وی که در جاهای مختلف این اثر به آن اشاره شده است، از موارد مهمی است که شهید همت به آن تأکید زیادی داشته است، همچنین شجاعت وی هم حائز اهمیت است، به طوری که نزدیکان وی نقل کرده اند که شهید همت در جبهه های جنگ کوچکترین ترسی از بمب، موشک و هواپیما نداشت و به کار خود ادامه می داد و این چیزی بود که از حضرت امام خمینی(ره) الگو گرفته بود.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما