loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

نقش و رسالت زن: گزیده بیانات حضرت آیت الله العظمی سید علی خامنه ای (مد ظله العالی) رهبر معظم انقلاب اسلامی (دوره پنج جلدی)

4 (2)

ناشر انقلاب اسلامی

گردآورنده کتاب امیرحسین بانکی پور فرد

سخنران سید علی خامنه ای

سال نشر : 1393

تعداد صفحات : 957

هم اکنون غیرقابل سفارش!

معرفی کتاب

در جلد اول، عفاف و حجاب در سبک زندگی ایرانی اسلامی در پنج فصل و با عناوین عفّت و حیا، روابط زن و مرد، حجاب و پوشش، کشف حجاب و بی بندو باری، و روش برخورد با بی بندو باری ارائه می گردد. در بخشی از جلد اول این کتاب با عنوان «مقابله قاطع با بی احترامی نسبت به حجاب در دانشگاه ها» این بخش از بیانات رهبر انقلاب آمده است: «محیط دانشگاه ها بسیار مهم است. در محیط دانشگاه ها خانم های دانشجو و استاد باید سعی کنند همین روحیه و فرهنگ اسلامی را ترویج کنند. اگر کسانی خدای ناکرده در دانشگاه های کشور هستند که نسبت به حجاب اسلامی و زنان و دانشجویان دختر مسلمان بی احترامی میکنند، به آنها اجازه ندهید افکار فاسد خود را منتشر کنند. محیط داننشگاه باید محیط اسلامی باشد. باید محیطی برای رشد انسان و زن اسلامی باشد.»

در جلد دوم با عنوان الگوی زن، ضرورت ارائه ی الگوی صحیح در حیات انسانی، فاطمه ی زهراسلام الله علیها الگوی جامع زن و حیات انسانی، حضرت فاطمه ی زهراسلام الله علیها وعرصه ی خانوادگی، عرصه ی مجاهده ی سیاسی و اجتماعی، عرصه ی معرفتی عرفانی، عرصه ی عبادی، عظمت و کمالات، الگوی عاشورایی زن، الگوهای قرآنی زن، الگو شدن زن مسلمان ایرانی دسته بندی و ارائه می گردد.

در جلد سوم این کتاب، با ارائه ی موضوعی و عنوانی بیانات مقام معظّم رهبری، در سه فصل، اهمیّت و ریشه یابی مسائل زنان، زن در فرهنگ غرب، منزلت و جایگاه زن در اندیشه ی اسلامی، می توان با ریشه یابی مسائل زنان، تفاوت نگاه غرب و نگاه اسلام را در موضوع زن بازشناسی کرد.

در جلد چهارم این کتاب، با ارائه ی موضوعی و عنوانی بیانات مقام معظّم رهبری، در سه فصل، اهمیّت و ریشه یابی مسائل زنان، زن در فرهنگ غرب، منزلت و جایگاه زن در اندیشه ی اسلامی، میتوان با ریشه یابی مسائل زنان، تفاوت نگاه غرب و نگاه اسلام را در موضوع زن بازشناسی کرد.

با توجّه به نگاه هدفمند مقام معظّم رهبری مدّظلّه العالی به مسائل زنان با وجود رویکرد تمدن گرایی اسلامی که ایشان دارند؛ ضروری است که خطوط معیارهای اسلامی متناسب با شرایط زمان و مکان در زمینه ی حضور اجتماعی زن از دید گاه معظّمٌ له جمع بندی گردد. در جلد پنجم این کتاب این بیانات در سه فصل با عناوین: جایگاه اجتماعی زنان، تعلیم و تربیت زنان و نقش زن در انقلاب اسلامی، تدوین شده و در تمامی این زمینه ها سعی شده است آرای مقام معظّم رهبری(مدّظلّه العالی) به صورت دقیق استخراج و با عنوانگذاری مناسب سیر منطقی موضوعات بگونهای ارائه گردد که پاسخگوی مشکلات و نیازهای امروز باشد.

در استخراج، گردآوری و دسته بندی سخنان معظّمٌ له و ارائه ی آن در قالب اثر حاضر، تمامی سخنرانی ها و پیام های ایشان درباره ی زنان، از آغاز پیروزی انقلاب اسلامی تا سال1392 حتّی سخنانی که رسانه ای نشده است ـ مانند توصیه هایی که هنگام خواندن خطبه ی عقد به جوانان داشته اند ـ مورد بررسی قرار گرفته است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
نظرات

سعید

توضیحات کامل نیست
توضیحات جلد سوم و چهارم یکی است که مربوط به جلد چهارم است و در مورد جلد پنجم توضیحی نیست

22 آبان 1394

سلام
این معرفی از سایت رهبر معظم انقلاب اسلامی و انتشارات آثار ایشان برداشته شده است و ما تغییری نداده ایم.

شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما