loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

سازمان مجاهدین خلق (منافقین)

ناشر زمزم هدایت

نویسنده قدرت الله بهرامی

سال نشر : 1391

تعداد صفحات : 312

چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

معرفی کتاب

در تاریخ معاصر ایران یکی از سازمان ها که در دهه 1340 بر اثر التقاط بین مارکسیسم و اسلام شکل گرفت سازمان مجاهدین خلق (منافقین) بود. این سازمان محتوا را از مارکسیسم و قالب را از اسلام اخذ نمود به این صورت که این گروه به علت عدم اطلاع از اسلام در مطالعات خود به این نتیجه رسید که مارکسیسم به دلیل شعارهای مساوات طلبانه و توزیع ثروت به انقلاب نزدیک تر است. لذا مارکسیسم را در ابعاد اقتصادی، نوع نظام سیاسی و علم انقلاب پذیرفت و جنگ های چریکی مارکسیستی را الگوی خویش قرار داد.
فصل های این کتاب که به بررسی تاریخچه این سازمان می پردازد به شرح زیر است:
فصل اول: در ابتدای این تحقیق، قلمرو فعالیت، بنیان گذاران، خط مشی سازمان و امتیازات آن نسبت به سایر تشکلات بیان می گردد.
فصل دوم: ویژگی های شخصیتی رهبران، نحوه سازماندهی، عضوگیری، تامین مالی و رویدادهایی که منجر به درگیری مسلحانه علنی و گسترده علیه نظام جمهوری اسلامی گردیده در بحث تاریخچه بیان می شود.
فصل سوم: در بحث مبانی فکری، با هویت ایدئولوژیکی واقعی سازمان، عدم اعتقاد آنها به اصول دین و اعتقاد آنها به اصول مارکسیسم آشنا می شویم و به صورت مبسوط و با استفاده از کتاب های اصلی خود سازمان موارد التقاط ذکر می شود.
فصل چهارم: در این فصل دیدگاه های سازمان درباره اسلام، نظام اسلامی، امام، روحانیت، ولایت فقیه، قانون اساسی و جنگ تحمیلی ارائه می شود.
فصل پنجم: محبوبیت اجتماعی سازمان قبل از ارتداد و دلایل آن، چگونگی ترکیب جمعیتی سازمان از لحاظ سن، شغل و .. قبل و بعد از انقلاب و دلایل افت محبوبیت پس از ارتداد و جنگ مسلحانه علیه نظام جمهوری اسلامی در فصل مربوط به پایگاه اجتماعی می آید.
فصل ششم: در فصل پایانی، عملکرد سازمان در ابعاد آموزشی، سیاسی، نظامی و امنیتی در دو مقطع قبل و بعد از انقلاب به صورت مبسوط بیان و بررسی می شود.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
اخبار مرتبط
بازدیدهای اخیر شما