loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

قوی ترین شریک جرم: مواضع جانب دارانه ی آمریکا در جنگ ایران و عراق

چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

معرفی کتاب

کتاب حاضر تحقیقی درباره سیاست و اقدامات آمریکا در کمک به حکومت صدام در طول جنگ ایران و عراق است.

در این کتاب، نویسنده با تمرکز بر مداخله های آمریکا در جنگ ایران و عراق و توضیحاتی درباره ریشه های این منازعه، می کوشد زمان بندی دقیق رویدادهای جنگ و رویکرد آمریکا را در این باره به تفصیل توضیح دهد.

این کتاب در شش فصل با عناوین «تاریخچه منازعه»، «مداخله آمریکا در عراق»، «جانبداری آشکار»، «کمک های پنهان، عراق گیت»، «برنامه مخفی، ایران گیت» و «اقدام نهایی» تنظیم شده است.

مترجم این اثر معتقد است که این کتاب یکی از معدود کتاب هایی است که در غرب با نگاهی نسبتا منصفانه و محققانه درباره جنگ ایران و عراق نوشته شده است. هر چند نویسنده به تحلیل همه وقایع و رویدادهای جنگ نمی پردازد، اما سیاست و عملکرد آمریکا را در این جنگ به طور نسبتا دقیق بررسی و تحولات جنگ را پیگیری می کند.

در بخشی از این کتاب آمده است: «زمانی که کاخ سفید به این نتیجه رسید که حفظ منافعش در گرو شکست نخوردن عراق است، روابط سیاسی دوستانه ای میان آمریکا و عراق برقرار شد و بخشی از این روابط نیز آشکار شد، زیرا این روابط را از یکسو نمی شد پنهان کرد و از سوی دیگر آشکار کردن آن به مثابه یک عامل بازدارنده برای ایران محسوب می شد و بخش عمده ای از چگونگی روند نزدیک تر شدن روابط دوستانه عراق و آمریکا همچنان پنهان مانده است، اما اکنون با افشای برخی نامه ها و خط مشی های سیاسی، این بخش را نیز می توان برملا کرد.»

خرمی در مقدمه کتاب می نویسد: «در مجموع، مطالعه این کتاب برای علاقه مندان به تاریخ ایران و تحولات دفاع مقدس ارزشمند است و نویسنده شاید ناخواسته تصویری از فداکاری های بزرگمردانی را که بی ادعا و بدون کمک هیچ کشوری در برابر همه قدرت های زورگو و عامل مستقیم آن ها، یعنی صدام ایستادند و از سرزمین و ارزش هایشان دفاع کردند، پیش روی نسلی قرار می دهد که جنگ را ندیده و آن را درک نکرده اند.»
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما