loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

سجاده های سلوک - جلد دوم

شرح مناجات های حضرت سجاد علیه السلام

5 (1)
خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 16881 10003022
100,000 90,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

جلد دوم کتاب سجاده های سلوک، حاصل سلسله گفتارها و درس های اخلاق حضرت استاد محمدتقی مصباح یزدی درباره مناجات خمس عشره حضرت امام سجاد علیه السلام است که به صورت جداگانه به شرح و بررسی هریک از مناجات ها می پردازد. کتاب سجاده های سلوک که در دو مجلد و 63 گفتار سامان یافته توسط حجت الاسلام و المسلمین کریم سبحانی تدوین و نگارش و به همت انتشارات مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) منتشر شده است.

این کتاب در 27 گفتار به تشریح و بررسی مناجات های نهم تا پانزدهم از مناجات خمس عشر می پردازد. شرح مناجات محبین با بیان جایگاه محبت و انس با معبود، مفهوم و اقسام ولایت الهی، رضایت به قضا و قدر الاهی، بندگی و عبادت نزد اولیای خدا و روابط خاص خداوند با دوستان خود، 7 گفتار ابتدایی جلد دوم این کتاب را به خود اختصاص داده است.

مفهوم وسیله در آموزه های دینی، وسیله توسل به خداوند از منظر ائمه اطهار(علیهم السلام)، فقر ذاتی انسان و نیاز همیشگی او به خداوند، راه کار درک نیاز به خداوند، بایسته های معرفتی خواندن دعا و مناجات و درخواست های متعالی امام سجاد (علیه السلام) از خداوند از موضوعاتی است که در ذیل شرح و توضیح مناجات های متوسلان و مفتقرین آمده است.

در ادامه، مناجات عارفان با بررسی مباحثی چون: مراتب و اقسام شناخت، عجز از شناخت خداوند متعال در آموزه های دینی، معنای علم حضوری به ذات خداوند و عدم امکان شناخت کنه حق تعالی، آثار عشق و محبت به خداوند و ارتباط دوسویه محبت و معرفت، توضیح داده شده است.

عظمت ذکر خدا و ناتوانی انسان از انجام بایسته آن، بررسی حقیقت نفس و قلب و عقل، راه کارهای تقویت یاد خدا و استمرار آن، حقیقت لذت، ارتباط ذکر با عواطف و احساسات و تحلیل فلسفی و روان شناختی تسکین روح با ذکر خداوند، از سرفصل هایی است که در ذیل شرح مناجات الذاکرین به آن ها پرداخته شده است.

شرح و بررسی مناجات های معتصمین و زاهدین در گفتارهای پایانی جلد دوم از کتاب سجاده های سلوک به رشته تحریر درآمده است. مفهوم اعتصام، ضرورت استمرار توجه و اعتصام انسان به خداوند، عوامل عصیان و تباهی دنیا، ضرورت تشخیص دنیای نکوهیده و دنیای پسندیده، تبیین چیستی مکر و فریب دنیا، تجلی روح توحید در رفتار دوستان خدا و راه کاری کاستن از توجه به دنیا از مباحث مطروحه در دو مناجات باقی مانده است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما