loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

نیمه پنهان 41: متهم ردیف اول، حسین شریعتمداری در دادگاه مطبوعات

ناشر کیهان

نویسنده دفتر پژوهشهای مؤسسه کیهان

سال نشر : 1393

تعداد صفحات : 250

هم اکنون غیرقابل سفارش!

معرفی کتاب

دادگاه حسین شریعتمدری را می توان یکی از جنجالی ترین و در عین حال استثنایی ترین محاکمات قضایی دهه 1380 دانست؛ دادگاهی که تحقیقات مقدماتی آن از تیرماه 1388 و همزمان با شروع فتنه سبز در دادسرای ویژه کارکنان دولت کلید خورد و 2 ماه بعد و در اوج روز های فتنه، بخشی از پرونده روزنامه کیهان شامل 40 شکایت برای رسیدگی به 2 شعبه متفاوت دادگاه کیفری استان تهران ارجاع شد. درست در همین زمان، سران فتنه نیز علیه مدیر مسئول کیهان به میدان آمدند و در حالی که به اغتشاشات خیابانی دامن می زدند، به جمع شاکیان شریعتمداری پیوستند!
غیر از سران فتنه، دیگر شاکیان شریعتمداری طیف های متفاوتی از مقامات دولتی تا کارگزاران فراری اپوزیسیون خارج از کشور مانند شیرین عبادی (برنده جایزه صلح نوبل) را در بر می گرفتند. عبادی در حالی که از ایران فرار کرده بود. 4 وکیل خود را مامور شکایت از شریعتمداری کرد که بعد ها هر 4 وکیل وی به اتهامات امنیتی و مشارکت در فتنه به زندان محکوم شدند و از میان آن ها مهناز پراکند از ایران گریخت و به گروهک تروریستی منافقین در اروپا پیوست. بیم وکلای عبادی در جلسه اول و دوم دادگاه کیهان 5 فقره شکایت جداگانه را از شریعتمداری طرح کردند و در هر یک او را به توهین، نشر اکاذیب و افترا متهم ساختند.
این کتاب به شرح و بررسی این دادگاه می پردازد.

برخود لازم می دانم از شهدای بزرگواری که در عملیات تروریستی خونین سال های 1385 و 1384 در اهواز و زاهدان به شهادت رسیدند، عذرخواهی کنم و خطاب به ارواح مقدسه آنان عرض کنم از اینکه می بینید دادگاهی در جمهوری اسلامی ایران، اینجانب را به جرم دفاع از مظلومیت شما در جایگاه (متهم) نشانده و در مقابل، حامی تروریست ها که شما عزیزان را به خاک و خون کشیده اند، در همین دادگاه با سرافرازی در جایگاه «شاکی» ایستاده است، نگران نباشید.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما