loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

سیره رسول خدا (ص) با همسران

2 (1)

ناشر دفتر نشر معارف

نویسنده زهرا عبداللهی

سال نشر : 1391

تعداد صفحات : 232

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 16990 10003022
30,000 27,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

آشنایی با رفتار خانوادگی و سیره حضرت رسول اکرم(ص) می تواند بهترین الگو برای مسلمانان و خانواده های مذهبی باشد تا به وسیله پیروی از آن، بتوانند خانواده ای سالم داشته باشند و با آرامش کامل برای رسیدن به کمال انسانی تلاش نمایند.

این کتاب در شش فصل به بررسی سیره رسول خدا(ص) با همسران پرداخته است: سیره رسول خدا(ص) اسوه قرآنی، شناخت همسران پیامبر و دلایل تعدد زوجات، سیره آموزشی رسول خدا(ص) با همسران، سیره تربیتی رسول خدا(ص) با همسران سیره اخلاقی رسول خدا(ص) با همسران، سیره سیاسی ـ اجتماعی رسول خدا(ص) با همسران.

نویسنده در فصل اول به معنای سیره و اسوه، ضرورت انتخاب اسوه و الگو، گسترده الگوگیری، شناخت مقام رسول خدا(ص) به عنوان اسوه حسنه، تأسی کنندگان به اسوه حسنه پرداخته است.

در فصل دوم همسران پیامبر و دلایل تعدد ازدواج حضرت(ص) بیان می شود. در فصل بعدی، سیره آموزشی پیامبر(ص) در تعالیم اسلامی و نتایج آموزش پیامبر(ص) تبیین می شود. در سیره تربیتی رسول خدا(ص) با همسران، ضرورت مداومت در تربیت و اهمیت تربیت (الگودهی عملی، محبت، سعه صدر، موعظه و نصیحت، تشویق، تذکر، تغافل و تنبیه) می آید. در فصل پنجم سیره اخلاقی پیامبر(ص) با همسران به صورت مبسوط بیان می شود. پیامبر(ص) و حضور همسران در اجتماع، پیامبر(ص) و مشارکت سیاسی همسران، گستره مشارکت سیاسی ـ اجتماعی و عملکرد منفی برخی از همسران در فصل آخر سیره سیاسی ـ اجتماعی رسول خدا(ص) با همسران می آید.

در صفحه یازده کتاب می خوانیم: «آن بزرگوار در برخورد با همسران از روش های محبت، سعه صدر، موعظه و نصیحت، تشویق، تذکر، تغافل و تنبیه استفاده می کرد. البته تنبیه، در آخرین مرحله قرار داشت که شامل مواردی چون تغییر در چهره، تجسم عمل با تشبیه، کاهش ارتباط عاطفی و توبیخ و سرزنش بوده و هرگز از تنبیه بدنی استفاده نمی کرد.

رسول خدا (ص) با توجه به جایگاه بلند خانواده در اسلام و تأثیر به سزای مسائل اخلاقی در حفظ این کانون مقدس به نکات اخلاقی توجه فراوانی داشت. حضرت، نه تنها خود با مدارای کامل با همسران، برخورد داشت، بلکه دیگران را نیز به رعایت این مسئله اخلاقی سفارش می کرد.»
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
نظرات

علی و خ

سلام و خسته نباشید
کتاب بسیار عالی هست
فقط لطفا در چاپ کتب دقت کنید صفحات کتاب جابجا بود ، برای خوندنش مجبور شدم صفحات رو در بیارم دوباره جاسازی کنم
برای من بسیار مفید بود
اجرتون با پیامبر اعظم

18 اردیبهشت 1395

سلام
چند مورد این اتفاق جابجایی صفحات وجود داشت و در همه کتاب ها نبوده.

شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
اخبار مرتبط
بازدیدهای اخیر شما