loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

چهار بانوی تاریخ ساز: روایتی از زندگی فاطمه بنت اسد، نرجس خاتون، هاجر، رابعه عدویه

5 (1)

ناشر قدیانی

نویسنده زهرا زواریان

ویراستار فرزانه کریمی

سال نشر : 1387

تعداد صفحات : 366

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 17033 10003022
95,000 90,300 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

این کتاب به سرگذشت چهار بانوی نمونه تاریخ می پردازد. روایتی است از زندگی فاطمه بنت اسد، نرجس خاتون، هاجر و رابعه عدویه. بانوانی که هر کدام نقش و تاثیر مهمی در سرنوشت بشرداشته اند. بانوانی که با گذشت قرن ها، همواره نامسشان زنده بوده و بر تارک اندیشه و ایمان انسانی درخشیده اند.

کتاب چهار بانوی تاریخ‌ساز: روایتی از زندگی فاطمه بنت‌اسد، نرجس‌خاتون، هاجر، رابعه عدویه، نوشته زهرا زواریان است و در انتشارات قدیانی به چاپ رسیده است.

فصل اول این کتاب با عنوان بهشته ی من، مروری است بر زندگی و حالات بانوی کعبه، فاطمه بنت اسد(س). او زنی زیباست. نه! او بسی برتر از زیبایی است. او شریان زندگی در لطیف ترین هوای صبگاهی است. فاطمه دختر اسد، همیر ابوطالب و عروس عبدالمطلب بود. آن روزها که او دختری بود بسیار زیبا و هنوز به خانه ی بخت نرفته بود، شبی خواب عجیبی دید.
روزی زنی از کاهنات یمن آمده بود در مکه و میخواست به شام برود. کاهنه خواب فاطمه(س) را تعبیر کرد و سالها بعد این خواب به حقیقت پیوست. خاتون عشق عنوان فصل دوم این کتاب است که به داستان زندگی نرجس خاتون مادر گرامی امام زمان(عج) می پردازد. ملیکه، دختر قیصر روم که بعد از اسارت با نام نرجس خاتون خواانده شد، همسر امام حسن عشگری(ع) بود. که این داستان نگاهی اجمالی دارد بر زندگی این بانوی گرامی.

دامنی از جنس آب فصلی دیگر از این کتاب است که مروری دارد بر شخصیت و زندگی بانوی صحرا هاجر، همسر حضرت ابراهیم(ع). هاجر پیش از ازدواج با حضرت ابراهیم(ع) کنیز دربار فرعون بود اما به درخواست ساره همسر اول حضرت ابراهیم(ع) که زنی بود بسیار زیبا اما نازا و ناتوان از مادر بودن، همسرحضرت ابراهیم(ع) شد. که این ازدواج سبب بروز مشکلاتی شد که در این فصل به آن پرداخته شده است.

آخرین فصل کتاب چهار بانوی تاریخ ساز، با عنوان هم آغوش روشنایی، در نظر دارد به زندگی و حالات روحی رابعه عدویه بپردازد. رابعه عدویه متعلق به قرن دوم هجری است و بانویی است که در طول حیات خود صاحب کرامات بوده و بعد از مرگش قبر او زیارتگاه حاجتمندان و ملجا مشتاقان و عاشقان می شود. صاحبدلان از او با عنوان شهید عشق الهی یاد می کنند. با مطالعه ی این کتاب در می یابیم که زن الهه ای است که دامانش محرم اسرار خدا و حضورش غزل غزل هایی است که آفرینش بهتراز او نسرده است. او بهشته خداست و بهشت در زیر پای او معنا می شود.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما