loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

درآمدی بر مدیریت فرهنگی

ناشر ساقی

نویسنده علی محمد نائینی

سال نشر : 1389

تعداد صفحات : 381

چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

معرفی کتاب

این نوشتار، دارای ۹ فصل با عناوین سازمان و مدیریت، مفهوم و ماهیت فرهنگ، مفهوم و ماهیت سازمان، مدیریت فرهنگی سازمانی، سیاست و سیاست گذاری فرهنگی، اطلاعات فرهنگی، برنامه ریزی و طرح ریزی، فعالیت و عمل فرهنگی و کنترل و ارزشیابی در مدیریت فرهنگی است.

نویسنده در فصل اول کتاب کلیاتی درباره سازمان و مدیریت ارائه می کند سپس کارکرد فرهنگ در سازمان ها از منظر امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری را مطرح می کند، آن گاه مفهوم مدیریت فرهنگی تبیین و ویژگی های آن، بیان می شود.

فصل دوم نیز درباره مفهوم و ماهیت فرهنگ، دسته بندی تعاریف ارایه شده از فرهنگ، ویژگی ها و عناصر تشکیل دهنده مجموعه فرهنگ است.

نویسنده در فصل سوم این کتاب مدیریت فرهنگی سازمانی را چنین تعریف می کند: مجموعه از منابع گرد آمده که این منابع در راستای تحقق اهدافی مشخص، هماهنگ و هم راستا عمل می کنند.

فصل پنجم شامل مفهوم وماهیت سیاست وسیاست گذاری فرهنگی، سطوح سیاست گذاری فرهنگی، تاریخچه ،ضرورت واهمیت سیاست گذاری فرهنگی، اصول سیاست های فرهنگی جمهوری اسلامی ایران و حقوق ومقررات فرهنگی درجمهوری اسلامی است.

خواننده می تواند در فصل ششم با مفهوم وماهیت اطلاعات واطلاعات فرهنگی، اهمیت وضرورت اطلاعات فرهنگی، اهداف فراهم سازی اطلاعات فرهنگی، کابردهای اطلاعات فرهنگی، فرایند فراهم سازی اطلاعات فرهنگی و … آشنا شود.

در فصل هفتم نیز به مفهوم وماهیت برنامه ریزی وطرح ریزی، ویژگی های برنامه ریزی وطرح ریزی، ضرورت واهمیت برنامه ریزی وطرح ریزی فرهنگی، پیشینه ی برنامه ریزی وطرح ریزی فرهنگی و … پرداخته شده است.

فصل هشتم کتاب دربردارنده عناوینی چون: مفهوم وماهیت فعالیت وعمل فرهنگی، ضرورت واهمیت افعال واعمال فرهنگی، طبقه بندی فعالیت ها وعملیات های فرهنگی، روش اجرای چند فعالیت فرهنگی و… است.

فصل نهم کتاب با عنوان کنترل و ارزشیابی در مدیریت فرهنگی به مسائلی از قبیل: ماهیت وجایگاه کنترل وارزشیابی درمدیریت فرهنگی، فراگرد کنترل وارزشیابی درمدیریت فرهنگی، مدل های ارزشیابی درمدیریت فرهنگی پرداخته است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما