loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

قطره از دریا نشانی می دهد: بازخوانی مقام و منزلت حضرت فاطمه زهرا علیها السلام در کلام رهبر معظم انقلاب اسلامی حضرت آیت الله العظمی خامنه ای (1367-1390)

ناشر انتشارات مسیا

سال نشر : 1390

تعداد صفحات : 284

چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

معرفی کتاب

درباره ی حضرت فاطمه زهرا (س) هرچه بگوییم، کم گفته ایم و حقیقتاً نمی دانیم که چه باید بگوییم و چه باید بیندیشیم.

به قدری ابعاد وجود این انسیّه ی حوراء، این روح مجرد و این خلاصه ی نبوت و ولایت برای ما پهناور و بی پایان و درک ناشدنی است که حقیقتاً متحیر می مانیم. (بیانات مقام معظم رهبری به مناسبت ولادت حضرت زهرا (س) 3/9/1372)

همه ما بخصوص زن های این جامعه، باید حقگزار و قدردان رسالت و پیام آن رهبر و پیشوای فقید عظیم الشأنی - یعنی امام بزرگوار(ره) - باشیم که با قیام و حرکت خود و با مطرح کردن ارزش ها و عظمت های اسلامی و درخشندگی های شخصیت های صدر اسلام - از جمله فاطمه زهرا(س) ما و بیش از همه زن های ما را زنده کرد.
فاطمه نام مقدسی است که همیشه در تاریخ عزیز بوده و با عظمت از او یاد شده است؛ شخصیتی که معمای ذهن قاصر بشر دیروز و امروز است و کسی جز خدا، رسول و اهل بیت(ع) را یارای درک مقام معنوی او نیست. آنچه به زبان می آید توصیفی است ناتمام با کلماتی ناقص درباره ی او تا با یادکردی از خیر النساء العالمین، قربی به محضر او یابیم تا شفیع مان در روز حسرت و ندامت گردد.
این کتاب کوششی است کوچک در ارائه بخشی از ارادت رهبر معظم انقلاب اسلامی حضرت آیت الله العظمی خامنه ای - دامت برکاته - که خود سلاله ای از نسل فاطمه زهرا(س) و نشانه ای کامل از اقیانوس بیکران فاطمی است همیشه و در همه حال ارادت خود را به آستان آسمان آسای مادر خویش فاطمه زهرا(س) ابراز داشته است و به مناسبت های گوناگون، پیر و جوان حامعه اسلامی را به افزودن محبت او در دل ها و پیمودن راه او در قدم ها فراخوانده است و تعابیری بس بلند و زیبا درباره ی آن مادر قدسی به کار برده است.
در این کتاب با این فصول از مقامات رهبر معظم انقلاب آشنا می گردید.
فصل اول: مقام و عظمت فاطمه زهرا(س)
فصل دوم: شناخت فاطمه زهرا(س)
فصل سوم: عبادت و معنویت فاطمه زهرا(س)
فصل چهارم: دانش و علوم فاطمه زهرا(س)
فصل پنجم: فاطمه زهرا(س) در نگاه پیامبر و اهل بیت(ع)
فصل ششم: ام ابیها
فصل هفتم: کوثر فاطمی
فصل هشتم: شیوه همسرداری فاطمه زهرا(س)
فصل نهم: ایثار و انفاق فاطمه زهرا(س)
فصل دهم: فاطمه زهرا(س) برترین شاخص برای زنان عالم
فصل یازدهم: فاطمه زهرا(س) الگوی کامل اجتماعی
فصل دوازدهم: روش سیاسی و جهادی فاطمه زهرا(س)
فصل سیزدهم: برکات فاطمه زهرا(س)
فصل چهاردهم: محبت به فاطمه زهرا(س)
فصل پانزدهم: توسل به فاطمه زهرا(س)
فصل شانزدهم: شیوه ی مدح فاطمه زهرا(س)
فصل هفدهم: شهادت مظلومانه و شعائر ایام شهادت فاطمه زهرا(س)

پایان بخش کتاب نیز فهرست آیات و احادیث است.

فصل هشتم کتاب؛ آقا در مورد "شوهرداری و تربیت فرزند" حضرت می گویند:

" زندگی فاطمه ی زهرا (س) از همه ی ابعاد، زندگی ای همراه با کار و تلاش و تکامل و تعالی روحی یک انسان است. شوهر جوان او دائما در جبهه و میدان های جنگ است؛ اما در عین مشکلات محیط زندگی، فاطمه زهرا (س)، مثل کانونی برای مراجعات مردم و مسلمانان است. او دختر کارگشای پیغمبر است و در این شرایط، زندگی را با کمال سرافرازی پیش می برد: فرزندانی تربیت می کند مثل حسن و حسین و زینب؛ شوهری را نگهداری می کند مثل علی و رضایت پدری را جلب می کند مثل پیغمبر! راه فتوحات و غنایم که باز می شود، دختر پیغمبر ذره ای از لذت های دنیا و تشریفات و تجملات و چیزهایی را که دل دختران جوان و زنها متوجه آنهاست، به خود راه نمی دهد."

حضرت آقا؛ همچنین درباره ی درس هایی که از ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا می توان گرفت، می گویند:

" این ایام، مصادف با روزهایی است که ایام شهادت حضرت صدیقه ی طاهره (س) است. این مناسبت ها اگر با چشم اعتبار نگاه شود، پر از درس است. به خاطر این است که تاریخ ما به برکت حوادث دویست و پنجاه ساله ی اول اسلام، پر از درس و عبرت است.

در قضیه ی حضرت صدیقه ی طاهره (س)، نکات خیلی مهمی وجود دارد؛ لیکن یک نکته که با وضع شما جوانان مومن و انقلابی تطبیق می کند، این است که همه ی این افتخارات و کارهای بزرگ و مقامات عالی معنوی و دست نیافتنی آن انسان والا و آن زن بی نظیر تاریخ بشر، و ضمنا همه ی آن صبر ها و ایستادگی ها و موقع شناسی ها و کلمات پرباری که در این زمان ها از ایشان صادر شده است، در دوران کوتاه جوانی این بزرگوار اتفاق افتاده است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما