loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

در جستجوی علوم انسانی اسلامی - جلد اول: تحلیل نظریه های علم دینی و آزمون الگوی حکمی - اجتهادی در تولید علوم انسانی اسلامی

ناشر دفتر نشر معارف

نویسنده عبدالحسین خسروپناه

سال نشر : 1393

تعداد صفحات : 647

چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

معرفی کتاب

این اثر به قلم حجت الاسلام و المسلمین عبدالحسین خسروپناه در دو جلد به نقد و بررسی جریان های مختلف در زمینه علم دینی می پردازد که از جمله آن می توان به آثار دفتر فرهنگستان علوم انسانی، شهید محمد باقر صدر، اسماعلیل فاروقی، طه جابر العلوانی، آیت الله جوادی آملی، سید حسین نصر، نقیب العطاس و ... اشاره کرد.
کلیات علوم انسانی اسلامی، نظریه های غرب گرایانه، نظریه های غرب ستیزانه، نظریه های غرب گریزانه و نظریه های گزینانه، عناوین پنج بخش جلد نخست این کتاب را تشکیل می دهند.
جلد دوم این اثر با عناوین آزمون الگوی حکمی – اجتهادی علوم انسانی در نظریه های سیاسی، آزمون الگوی حکمی – اجتهادی علوم انسانی در نظریه های علوم اقتصادی، آزمون الگوی حکمی – اجتهادی علوم انسانی در نظریه های جامعه شناختی، آزمون الگوی حکمی – اجتهاادی علوم انسانی در نظریه های روان شناختی و آزمون الگوی حکمی – اجتهادی علوم انسانی در نظریه های مدیریتی به چاپ می رسد.
چیستی علوم انسانی، پیشینه علم دینی، علل ظهور مساله علم دینی، جریان شناسی علم دینی، تحول در علوم انسانی از دیدگاه امام و رهبری، مدیریت تحول در علوم انسانی، نظریه علم دینی اجتهادی عام، مدل پارادیم اجتهادی دانش دینی، نقد نظریه اسلامی سازی معرفتی، نقد و بررسی نظریه تهذیبی – تاسیسی، نقد و بررسی دیدگاه نقیب العطاس، نقد نظریه علم قدسی، نقد و بررسی نظریه حاکمیت جهان بینی دینی و دانش، نقد و بررسی نظریه علم دینی حداکثری از جمله مطالبی است که در این کتاب به چشم می خورد.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
اخبار مرتبط
بازدیدهای اخیر شما