loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

مقدمه ای بر مطالعات علم و تکنولوژی

علم شناسی - جلد دوم

ناشر سروش

نویسنده سرجیو سیسموندو

مترجم یاسر خوشنویس

سال نشر : 1395

تعداد صفحات : 344

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 17085 10003022
17,000 15,300 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

کتاب مقدمه ای بر مطالعات علم و تکنولوژی باید انتخاب نخست برای هرکسی در هر سن و سالی و با هر پس زمینه ای برای گام نهادن به عرصه مطالعات علم و تکنولوژی باشد؛ زیرا کتاب پرمایه، مفید و ارزشمندی است که درباره بسیاری از موفقیت ها، چالش ها و مسائل حل نشده در حوزه مطالعات علم بحث می کند.

فلسفه و جامعه شناسی علم و تکنولوژی همانند بسیاری از حوزه های معرفت بشری ، در چهار دهه اخیر تغییرات بسیاری داشته اند. یکی از این تغییرات که امواجی سهمگین و تبعاتی چشمگیر داشته شکل گیری مجموعه ای از نظریات بوده که فلسفه، جامعه شناسی و تاریخ علم و تکنولوژِ را به یکدیگر پیوند زده است. این نظریات با وجود اختلافاتی که با یکدیگر دارند در این زمینه مشترک اند که علم و تکنولوژی را به مثابه فعالیتی اجتماعی بررسی می کنند.

جفری سی . باوکر استاد دانشگاه کالیفرنیا در مقدمه این کتاب گفته است" این کتاب ابزار شگفت انگیزی است که می توان به کمک آن اندیشید. کتاب، مقدمه جامع و گسترده ای در زمنیه مطالعات علم ارائه می دهد و امکان کشف عمیق حوزه های نظری مربوط به آن و مجموعه ای از دیدگاه های مستدل و مستحکم را که یقینا برهان های قوی را الهام می بخشند، فراهم می سازد."

این کتاب مجموعه ای از مباحث اصلی و مهم در مطالعات علم و تکنولوژی را بررسی می کند که هر فرد مبتدی در این حوزه پیش ازر فتن به سراغ مباحث پیچیده تر باید با آن ها آشنا باشد. مباحث مطرح شده در کتاب از حیث نظری بسیار زایا بوده اند، اگرچه مباحث دیگری نیز مطرح هستند که چه بسا جذابیت عملی بیشتری داشته باشند. ویرایش اول این کتاب در سال ۲۰۰۴ ، و ویرایش دوم آن، که مبنای ترجمه حاضر قرار گرفته، در سال ۲۰۱۰ انتشار یافته است.

این اثر ارزشمند علمی در هفده فصل مباحثی چون پیش تاریخ مطالعات علم و تکنولوژِی، انقلاب کوهنی، زیرسوال بردن کارکردگرایی در جامعه شناسی علم، لایه بندی و تبعیض، برنامه قوی و جامعه شناسی معرفت، ساخت اجتماعی واقعیات علمی و فنی، معرفت شناسی فمینیستی علم، نظریه شبکه عاملان، مطالعه آزمایشگاه ها، مناقشات، استانداردسازی و عینیت،بلاغت و گفتمان، غیرطبیعی بودن علم و تکنولوژی، درک عامه از علم، تخصص و مشارکت عمومی و اقتصادهای سیاسی معرفت را مورد واکاوی قرار می دهد.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما