loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

خدا در زندگی انسان

ناشر صدرا

نویسنده مرتضی مطهری

سال نشر : 1393

تعداد صفحات : 111

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 17105 10003022
45,000 42,800 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

«خدا در زندگی انسان» عنوان پنج جلسه سخنرانی استاد شهید آیت الله مطهری در یکی از مساجد تهران در سال 1354 هجری شمسی است که در جمعی که بیشتر از قشر دانشجو و تحصیل کرده تشکیل می شده ایراد شده است. این مباحث معطوف به توحید عملی و آثار فردی و اجتماعی توحید است. استاد ابتدا اقسام توحید نظری را توضیح داده و توحید عملی را لازمه توحید نظری شمرده اند. البته به طور جداگانه مباحث مستقلی را با عنوان «خدا در اندیشه انسان» - که همان توحید نظری است – در قالب چند جلسه سخنرانی ارائه داده که همزمان با این کتاب به چاپ رسیده است.
از دیدگاه استاد مطهری، سلامت روانی، نخستین اثر توحید در زندگی انسان است. در ادامه توضیح داده که اندیشه و اراده دو رکن اساسی شخصیت آدمی است که اگر بر پایه ایمان به خدا باشد انسان راه سعادت را خواهد پیمود. در بخش دیگر این کتاب این مطلب بیان شده است که ریشه تحولات و انقلابهای گوناگون سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و... را باید انقلاب فکری و فرهنگی دانست. البته استاد شهید شرایط عینی و ذهنی را به عنوان عامل دخیل در اندیشه و تفکر نفی نمی کنند؛ اما معتقد است که برخلاف نظریه مارکسیسم تفکر لزوما ساخته و پرداخته شرایط عینی و ذهنی نیست، بلکه انسان می تواند علی رغم این شرایط، تفکری آزاد و مطابق فطرت حقیقت طلب خود داشته باشد.
در معرفی این کتاب همچنین عنوان شده است: چون ایراد این جلسات سخنرانی مقارن ایام فاطمیه بوده است، استاد شهید در پایان جلسات، ضمن ذکر مصیبت، نکات آموزنده ای از حیات طیبه حضرت صدیقه کبری (سلام الله علیها) را بیان کرده که می تواند درسی برای امروز ما از نظر سبک ذکر مصیبت برای آن بانوی بزرگوار باشد.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما