loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

خدا در اندیشه انسان

5 (1)

ناشر صدرا

نویسنده مرتضی مطهری

سال نشر : 1393

تعداد صفحات : 102

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 17106 10003022
42,000 39,900 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

کتاب «خدا در اندیشه انسان» مشتمل بر پنج سخنرانی استاد شهید آیت الله مطهری در سال 1354 هجری شمسی است که در جمعی که بیشتر آنها را دانشجویان و قشر تحصیل کرده تشکیل می دادند، ایراد شده است. این مباحث درباره شناخت خدا و ریشه پیدایش فکر خدا در بشر با توجه به شبهات طرح شده از سوی دانشمندان ماتریالیست است که در ضمن آن به نقادی ذهن انسان نیز پرداخته شده است، از جمله به شباهت ذهن با آیینه اشاره شده که ذهن انسان شبیه آینه است با این تفاوتها که اولاً خطایاب است، ثانیاً خودآگاه است و ثالثاً به درون اشیا نفوذ می کند.

استاد در ادامه سخن به این موضوع می پردازد که خدا به دلیل نامحدود بودن در ذهن منعکس نمی شود علاوه بر این که مواجه با ذهن انسان نیست. سپس نظریه تأثیر شرایط عینی و ذهنی در فکر انسان را مورد بررسی قرار داده، تابعیت مطلق اندیشه نسبت به آن را رد می کند. در پایان، این مطلب مورد بحث قرار می گیرد که عالم هستی بدون یک حقیقت بی نیاز قابل توجیه نیست.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما