loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

بی قرار: خاطرات سردار شهید حسن باقری

ناشر مرکز نشر آثار شهید حسن باقری | عیدگاه

نویسنده محمد خسروی راد

سال نشر : 1393

تعداد صفحات : 144

چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

معرفی کتاب

«بی قرار» مجموعه خاطرات کوتاه و خواندنی از حالات و روحیات خاص شهید حسن باقری در طول دوران کوتاه اما اثرگذارش در جنگ تحمیلی است و به شیوه ای روان و داستانی به رشته تحریر در آمده است.
در صفحه های پایانی این کتاب عکس های دیدنی شهید حسن باقری در حالات و لحظه های مختلف زندگی اش به شیوه سیاه و سفید به چاپ رسیده است.محمد خسروی راد در بخشی از مقدمه کتاب «بی قرار» آورده است:

«گزارش های دقیق و اثرگذار باقری از وضع کلی جبهه یا یک عملیاتِ به خصوص، زبانزد خاص و عام بود. از شهید دکتر بهشتی و دکتر حسن روحانی گرفته تا بلندپایه ترین فرماندهان نظامی برایشان محسوس بود که حسن باقری یک نابغه است و گزارش های او چه برای طراحی عملیات بعدی و چه برای متقاعد کردن مسئولان تراز اول نظام برای انجام یا ممانعت از کاری، راهگشا و فصل الخطاب بود. حالا چنین شخصی با چنین توانایی، در اوقات فراغت، سطلی در دست می گرفت و فشنگ های ریخته شده روی زمین را که تعداشان چندان هم چشمگیر نبود، با حوصله پیدا و جمع آوری می کرد و وقتی توی شهر، از جلوی یک کتابفروشی رد میشد، پا سست می کرد، تازه ترین کتاب ها با موضوعات مورد نظرش را می خرید و با ولع به مطالعه آنها می پرداخت و وقتی که نماز می خواند، حس می کردی، دارد با خدا حرف می زند؛ صمیمی و با خضوع تمام. هرچه هست، آنقدر باقری برایم مهم بود و با دیگران فرق داشت که حاضر نشدم مطالب مطول و طولانی و احیاناً همراه با زیاده گویی درباره اش بنویسم و مثل خیلی ها پُزِ قطور بودن کتابم را بدهم. می دانستم باقری یک روزنامه نگار و اهل قلم بوده و معمولاً، اینجور آدم ها مطالب کوتاه و اثرگذار را به مطالب مطول و چاق ترجیح می دهند.»
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما