loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

خلاصه کتاب قیام امام حسین (ع)

ناشر دفتر نشر فرهنگ اسلامی

نویسنده سید جعفر شهیدی

سال نشر : 1388

تعداد صفحات : 79

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 17198 10003022
16,000 14,400 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

کتاب خلاصه کتاب قیام امام حسین (ع)، خلاصه ای از کتاب پس از پنجاه سال پژوهشی تازه پیرامون قیام حسین علیه السلام است. این کتاب نوشته سید جعفر شهیدی است و توسط دفتر نشر فرهنگ اسلامی به چاپ رسیده است.

کتاب پس از پنجاه سال، پژوهش تازه پیرامون قیام امام حسین (ع) از جمله کتاب های مطرح درتحلیل واقعه عاشورا است که به رخدادی که در سال 61 هجری و درست پنجاه سال پس از وفات پیامبر در سال 11 هجری اتفاق افتاد، می پردازد. دکتر شهیدی تحقیق و نگارش این کتاب را در سال 1330 انجام داده و کتاب را در سال 1357 با قلمی شیوا، متقن و مستند به منابع اصیل تاریخی مستند ساخت و تاکنون بیش ازسی ­و­ دو بار به چاپ رسیده است و هنوز پس از انتشار ده ها هزار نسخه از رونق باز نایستاده است هر چند بیان حقایق تاریخی بخش عمده کتاب را تشکیل می دهد اما نوع مواجهه دکتر شهیدی با تاریخ در تحلیل حادثه عاشورا نو و بدیع است.

دکتر سید جعفر شهیدی در این کتاب بیش از آن که در جستجوی چگونگی آن رخداد عظیم باشد، به دنبال چرایی حادثه عاشورا بوده است؛ «مقصود من از نوشتن این یادداشت ها مقتل نویسی، تبلیغ مذهبی و حتی نوشتن تاریخ نیست. من کوشیده ام تا خود بدانم آن چه رخ داد، چرا رخ داد؟» (پس از پنجاه سال، ص 7)

این کتاب پس از پنجاه سال پژوهشی تازه پیرامون قیام حسین علیه السلام، نه روایت زندگی امام حسین (علیه السلام) بلکه تحلیل و علت شناسی عاشوراست. بیان حوادث تاریخ صدر اسلام برای نویسنده چندان موضوعیت ندارد. او تلاش می کند تا به واسطه مرور بر آنچه در این پنجاه سال بر جامعه مسلمین گذشت، چرایی این حادثه را بازگو نماید. کتاب حاضر خلاصه کتاب قیام امام حسین (ع) است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما