loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

طالبان: خاستگاه و مبانی فکری

5 (1)
خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 17200 10003022
60,000 54,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

این کتاب در چهار بخش تنظیم شده است که عبارتند از: بخش اول آشنایی اولیه با طالبان و ضمن اشاره به اندیشه سیاسی، رهبری و تشکیلات طالبان، دو بحث نیز فشرده مورد بررسی قرار می گیرد: ابتدا علل داخلی و خارجی روی کار آمدن طالبان و سپس عقاید و سیاستهای طالبان در عرصه دین، فرهنگ و اقتصاد.

در بخش دوم ضمن بیان سیر تاریخی مبانی کلامی اندیشه طالبان، به نقد و بررسی مبانی کلامی اندیشه ایشان پرداخته شده است.

در بخش سوم به گروه ها و جریانهای سیاسی و سیاسی- مذهبی و تحولات اجتماعی مؤثر در تفکر طالبان اشاره شده که با حمایت های مادی و معنوی خود از مدارس دینی طالبان که در واقع منشأ اصلی پیدایش مبانی فکری طالبان بودند؛ این جنبش را به مسیر دلخواه خود هدایت نمودند؛ همچنین در این بخش به تأثیر سیاسی و اجتماعی پدیده جهانی شدن(گلوبالیزم) در اندیشه طالبان اشاره شده است.

در بخش آخر به تأثیر پذیری تفکرطالبان از نظام فکری و اجتماعی قومیت پشتون پراخته می شود.

با توجه به تأثیر گذاری جنبش طالبان در حوزه مسائل فکری، سیاسی و فرهنگی منطقه و جهان اسلام و نیز اهمیت تحولات افغانستان به عنوان کشور دوست و همسایه ایران، بررسی مبانی فکری طالبان منشأ و نحوه شکل گیری این اندیشه موضوعی است قابل اهمیت که مطالعه آن می تواند برای مخاطبان پرسشگر ما سودمند باشد.

نگارنده برای نیل به اهداف پژوهش بر آن شد تا مبانی فکری طالبان را در سه حوزه کلام، سیاست و قومیت پشتون مورد بررسی قرار دهد تا تأثیرگذاری هر حوزه در شکل گیری تفکر این گروه مشخص شود
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما