loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

مستوران روایت فتح: معرفی نمونه هایی از زنان سلحشور 8 سال دفاع مقدس

ناشر انتشارات آرمان براثا

نویسنده طاهره قاسمی امین

سال نشر : 1391

تعداد صفحات : 184

هم اکنون غیرقابل سفارش!

معرفی کتاب

«مستوران روایت فتح: معرفی نمونه هایی از زنان سلحشور 8 سال دفاع مقدس» عنوان اثری به قلم طاهره قاسمی امین است. در این کتاب خاطرات سیزده زن از دوران هشت سال دفاع مقدس تدوین شده است.

نخستین راوی کتاب مریم کاتبی و خاطرات وی در شش روایت با عنوان های لحظه های اضطراب، شنوک، گروهک ها در دام، گریز از دام، جای تیر روی پیشانی اش بود و خودتان را نکشید، آمده است.

آخرین خاطرات کتاب متعلق به حمیده مرادیان با دو روایت سرباز کوچولو و شوق دیدار است.

راضیه خلیلیان، شریفه آل ناصر، اعظم نامداری پور، پروین شریعتی، صغری قنداق ساز، زهرا سیفی آذر، مهناز جزایری، حمیرا خان بیگی، رقیه شکویی، زهرا محمودی و بتول براتی دیگر راویان خاطراتند و بیشترین خاطرات بازگو شده به زهرا محمودی تعلق دارد.

در صفحه 63 کتاب و در بخشی از خاطرات اعظم نامداری پور آمده است:«ما بارها شاهد بودیم که امدادهای خداوندی در سخت ترین شرایط از ما محافظت می کرد.

یکی از روزها پس از کار زیاد برای نماز مغرب و عشا به اتاق رفتم. نماز مغرب را خوانده بودم و بلند شدم که نماز عشا را شروع کنم که خبر دادند چند مجروح آورده اند. بلافاصله سراغ مجروحان رفتم. مشغول رسیدگی به آنها بودم که صدای مهیبی به گوش رسید و به دنبال آن یک چهارم سقف اتاق اورژانس که ما در آن مشغول مداوای مجروحان بودیم خراب شد و فرو ریخت.

خاک تمام محوطه اتاق را پر کرد. ما از میان آجر و خاک که از سقف روی زمین ریخته بود، مجروحان را به سرعت بیرون بردیم و مداوا را در خارج از اتاق اورژانس انجام دادیم. آن شب وقتی مجروحان را بستری کردیم به اتاقمان برگشتیم.

فردای آن شب به محل اصابت خمپاره رفتیم. واقعاً یک معجزه و لطف الهی بود. ترکش خمپاره بدون استثناء به تمام وسایل اتاق اورژانس اصابت کرده و تمام آن ها سوراخ شده بود، از کاغذ گرفته تا وسایل استریل، از برانکارد تا شیشه و ... همه سوراخ سوراخ شده بود. اما به لطف خدا به یک نفر از ما و مجروحانی که در آن اتاق بودیم کوچک ترین ترکشی اصابت نکرده بود.

وقتی ما این امدادها را می دیدیم با پشتکار بیشتری به فعالیت خود ادامه می دادیم و فکر می کردیم که خداوند مقرر کرده که ما زنده بمانیم تا به مجروحان کمک کنیم.»
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما