loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

پنهان زیر باران (خاطرات سردار علی ناصری)

ناشر سوره مهر

مصاحبه گر سید قاسم یاحسینی

راوی کتاب علی ناصری

سال نشر : 1391

تعداد صفحات : 496

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 17300 10003022
85,000 80,800 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

راوی خاطرات، سردار علی ناصری مسئول اطلاعات عملیات لشکر هفت ولیعصر(عج)، جانشین مرکز اطلاعات عملیات قرارگاه کربلا، فرمانده تیپ 6 امام حسن عسگری (ع) و جانشین قرارگاه نصر بوده که سرانجام در تیرماه سال 1385 بازنشسته شده و خاطرات وی که حاصل ماه ها گفت و گو و مصاحبه های طولانی او با گردآورنده کتاب(سید قاسم یاحسینی) است.
سید قاسم یاحسینی درباره این کتاب اظهار دارد: برای تدوین این کتاب حدود 70 ساعت مصاحبه با سردار ناصری انجام شد. محتوای این کتاب دربرگیرنده دوران کودکی و نوجوانی ناصری در جاهای مختلف اهواز و روستاهای حومه است. پیروزی انقلاب اسلامی، جذب ایشان به سپاه، شروع جنگ تحمیلی و حضور ایشان در جنگ و مخصوصاً قرارگاه سری نصرت از دیگر بخش های کتاب است. وی ادامه داد: ناصری بعد از عملیات خیبر و قبل از عملیات بدر به اسارت درمی آید و حدود 4 سال با نام مستعار اسیر عراق بوده و هر لحظه احتمال این بوده که نامش فاش شود و جانش به خطر بیفتد. در مجموع کتاب جالبی است که نکات ناگفته و بیان نشده ای از هشت سال جنگ تحمیلی را روایت می کند.
تدوینگر کتاب پنهان زیر باران در مورد علت انتخاب نام کتاب همچنین تصریح نمود: «یک برش از این کتاب چند سال پیش با عنوان «پنهان زیر باران» منتشر شد. در قسمتی از این مجموعه، سردار ناصری و عده ای دیگر برای شناسایی به خرمشهر می روند و با کمین عراقی ها مواجه می شوند و مجبور می شوند زیر باران بمانند تا عراقی ها بروند و این ها نجات پیدا کنند. این قسمت تحت عنوان «پنهان زیر باران» چاپ شد. همچنین باران در این جا یک حالت استعاره ای دارد هم بلاست و هم نعمت و زیر باران یعنی زیر تیغ جنگ ماندن.
درمقدمه این کتاب آمده است: «این کتاب خاطرات مرد بلندبالایی است که آشنای ایل مردان روزگار خود است، اما پیش از همه ما این نیزارهای هور هستند که او را می شناسند و حتی نام کوچکش را می دانند. این آبراه های باریک و پیچ در پیچ هستند که نگاه تیزبین او را در لابه لای چولان ها نگه داشته اند، تا روزی گواهی بدهند که مردی تنها و جسور این آب گرفتگی های مرموز را در مه و در شرجی، وجب به وجب شناسایی کرده است...
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
اخبار مرتبط
بازدیدهای اخیر شما