loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

نقد روان شناسی و روان درمانی غرب از نگاه اقبال

ناشر یادآوران

نویسنده نذیر قیصر

مترجم محمد بقایی (ماکان)

سال نشر : 1393

تعداد صفحات : 292

چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

معرفی کتاب

مترجم این کتاب درباره این کتاب گفت: این کتاب تجزیه و تحلیل مسائل و روش های مربوط به روان شناسی و روان درمانی غرب، براساس پیشرفت حیرت آوری است که دنیای معاصر غرب در این زمینه ها داشته است . مطالعه در شخصیت انسان، روشی است که تقریبا در نظریه های بی شمار این حوزه ، معیاری برای تحقیق قرار می گیرد.
او ادامه داد: آشنایی مؤلف با برخی از روان شناسان غربی؛ اعم از آمریکایی و اروپایی ، همراه با مطالعه ی عمیق در این خصوص، او را متوجه این نکته ساخت که غربیان به طور کلی نمی توانند دیدگاهی معتبر در باب شخصیت وضع کنند؛ زیرا روش های متمایل به مادیت در زمینه های مذکور که در غرب معمول است ، راه به حقیقت مسأله نمی برد، ولی در شرق، طریق واقعی برای پی بردن به حقیقت شخصیت آدمی بیش تر باز است.
بقایی ماکان همچنین گفت: این کتاب تحقیقی در زمینه ی روان شناسی و روان درمانی غرب و درواقع نقدی بر این دو حوزه است که بر بنیاد دیدگاه های علامه اقبال در باب شخصیت قرار گرفته است. انتخاب این چهره از سوی مؤلف و معیار قرار دادن دیدگاه های او، به عنوان نماینده ی میراث فرهنگ شرق صورت گرفته است. مؤلف با مطالعه در آثار این فرزانه ی پرآوازه دریافته است که او روان شناسی فلسفی است که اندیشه اش مبین شناخت واقعی شخصیت آدمی به لحاظ یگانگی و جامعیت آن است. نذیر قیصر، نویسنده ی این کتاب، استاد روان شناسی و علوم تربیتی دانشگاه آکسفورد و استاد فلسفه ی دانشگاه پنجاب بود. او که دارای مدرک دکترای روان شناسی و فلسفه بود، دو ماه پیش درگذشت.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما