loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

شکوه مقاومت

5 (1)

ناشر پیام آزادگان

نویسنده بیژن کیانی

تصویرگر عباس فلاحتی

سال نشر : 1389

تعداد صفحات : 108

هم اکنون غیرقابل سفارش!

معرفی کتاب

کتاب حاضر که برگزیده دوازدهمین دوره کتاب سال دفاع مقدس می باشد، در تلاش است شرحی از ایثارگری ها، استقامت، پایمردی، گذشت و وحدت اسیران ایرانی در بند رژیم بعث عراق را بازگو نموده و ضمن ازائه تصویری از سختی های زندگی مشقت بار آزادگان در دوران اسارت، بخشی از ددمنشی ها و قساوت ها و شقاوت های دژخیمان بعثی را بیان نماید.

در مقدمه کتاب چنین آمده:

«در طول دوران پرفراز و نشیب اسارت، حوادث متعددی رخ داد که از دید مردم شریف ایران و سایر ملت ها پنهان مانده است. حوادثی که هر کدام می تواند بعدی پنهان از دوران دفاع مقدس ملت بزرگ ایران زمین را آشکار سازد. این حوادث گاه آنقدر رقت انگیز بود که دل انسان های آزاده و شرافتمند را به درد می آورد. دژخیمان صدام که تربیت شده ی حزب بعث بودند با بی رحمی، درنده خویی و پلشتی رفتار و گفتار، بی اعتنا به بدیهی ترین قواعد اخلاقی و سرمست از باده ی جهل و تعصب کور قومی از کشتن و شکنجه اسیران ایرانی در بند که تنها جرمشان دفاع از دین و سرزمین خود و تلاش برای احقاق حقوق ملت مظلوم خود بود، حیوان صفت لذت می بردند و بر جنایات سیاه خود که حقیقتاً روی همه تبهکاران تاریخ ار سفید نموده بیشرمانه مباهات می کردند و هرگز در سیمای کریه آنان اثری از انسانیت مشاهده نگردید...»

در بخش های مختلف کتاب ضمن شرح وضعیت اردوگاه ها و نحوه زندگی اسرا در اسارتگاه ها، شیوه های شکنجه اسیران ایرانی توسط نگهبانان ددمنش بعثی و وقایع وحوادث روی داده تشریح گردیده است.

در این کتاب به فراخور هر موضوع و رویداد تصاویری توسط نقاش آزاده عباس فلاحتی کشیده شده که امکان آشنایی بیشتر خواننده را با دوران اسارت فراهم آورده و تصاویر زنده و ملموسی از مصائب و سختی های اسیران ایرانی بدست می دهد.

بعضی از موضوعات و وقایع کتاب «شکوه مقاومت» که مجموعه متنوعی از خاطرات دوران اسارت است به شرح زیر است:

تشریح روش های مختلف شکنجه اسرا، شورش در اردوگاه، آمپول عاشورا، زنده به گور کردن اسرا، خشونت عراقی ها،نماز خواندن با دست و پای بسته و...
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما