loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

پرسش ها و پاسخ هایی درباره ی مسیحیت

ناشر مرکز مدیریت حوزه های علمیه

نویسنده سید محمد ادیب آل علی

سال نشر : 1385

تعداد صفحات : 265

چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

معرفی کتاب

مسیحیت یکی از ادیان بزرگ ابراهیمی است که با پیشینه ای حدود دو هزار سال، مقبولیت و پیروان فراوانی دارد. پس از ظهور اسلام، آیین مسیحیت در زمره ی ادیان رسمی قرار گرفت و مسیحیان به عنوان «اهل کتاب» پذیرفته شدند. خاتمیت دین مبین اسلام هرگز به معنای نفی مبانی و ریشه های الهی مسیحیت نیست، بلکه اسلام متمم و مکمّل آیین مسیح، و قرآن مهیمن بر انجیل و مصدّق آن است.
اکنون بیش از چهارده سده از عمر مشترک اسلام و مسیحیت می گذرد و در طی روابط این دو و پیروانشان دوران پرفراز و نشیبی دیده شده و هنوز هم شمار زیادی از پیروان هر دو آیین نسبت به آموزه های دین یکدیگر ناآشنا و بی خبرند، گاه نیز با استناد به منابع غیرمعتبر و با گزارش ها و تحلیل های غرض آلود، به اطلاعات آشفته و ناصواب دست می یابند که باعث جدایی و دوری دو ملت از یکدیگر می گردد.
با توجه به رخدادهای جهان معاصر ضرورت هم سخنی و گفتوگو بین پیروان ادیان الهی بیش از پیش احساس می شود و بر دین مداران است که با تکیه بر اصول و باورهای مشترک و با تشریک مساعی، از باورها و آرمان های خود در برابر سیل بنیان کن سپاه کفر و مادیت، دفاع کنند; و با توجه به ارزش های اصیل اعتقادی و اخلاقی خود، با بی دینی و الحاد مقابله نمایند.
این نوشتار سعی دارد مقام رفیع حضرت عیسی(علیه السلام) و حضرت مریم(علیها السلام) را تبیین نموده، خواننده را با تاریخ و کلام مسیحیت به طور مختصر آشنا سازد. در بیشتر فصول میان آموزه های دینی هر دو آیین مقایسه ای صورت گرفته و برخی نقاط مبهم آسیب شناسی شده است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما