loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

رابطه روحانیت و نظام اسلامی از منظر امام و رهبری

ناشر مرکز مدیریت حوزه های علمیه

نویسنده علی مجتبی زاده

سال نشر : 1391

تعداد صفحات : 187

هم اکنون غیرقابل سفارش!

معرفی کتاب

پرسش اصلی که پژوهش حاضر به دنبال پاسخ آن است. چگونگی رابطه حوزه و روحانیت با نظام اسلامی و نحوه تعامل این دو با یکدیگر است.
به منظور دستیابی به پاسخ سوال محوری پژوهش، پنج فصل تنظیم شده است. فصل اول به تبیین کلیات و مفاهیم بحث می پردازد. فصل دوم به تبیین وظایف و کارکردهای روحانیت در قبال نظام اسلامی اختصاص دارد. در فصل سوم به تشریح وظایف و کارکردهای نظام اسلامی در قبال روحانیت می پردازد. در فصل چهارم گونه ها و رویکردهای مختلف رابطه روحانیت و نظام اسلامی از منظر امام (ره) و مقام معظم رهبری اشاره خواهد کرد و در فصل پنجم به بررسی برخی شبهات پیرامون روحانیت و نظام اسلامی و رابطه این دو و پاسخ آن ها می پردازد.

امام خمینی (ره) فرمودند:
علما باید کمک کنند به این جمهوری اسلامی ، کنار نشینند . کنار نشستن مثل کنار نشستن صدر مشروطیت است . امروز سرنوشت روحانیت و سرنوشت اسلام در این سرزمین ، وابسته و گره خورده ی به سرنوشت نظام اسلامی است .(صحیفه امام،ج15،ص333-335)
مقام معظم رهبری فرمودند :
استقلال حوزه ها به معنای عدم حمایت نظام از حوزه و حوزه از نظام تلقی نشود ؛ یک عده ای این را می خواهند . بعضی ها می خواهند به عنوان استقلال و به نام استقلال ، رابطه حوزه را با نظام قظع کنند ؛ این نمی شود . وابستگی غیر از حمایت است ، غیر از همکاری است ... مسئله دخالت و استقلال را نبایستی با آن حقایقی که در این باب وجود دارد ، مخلوط کرد.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما