loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

اسرار مکتوم: ناگفته های دفاع هشت ساله از زبان مسئولان کشوری و لشکری دوران جنگ

ناشر مرکز مطالعات پژوهشی 27 بعثت (نشر 27)

تحقیق و تنظیم کتاب محمدحسن محققی

سال نشر : 1393

تعداد صفحات : 648

چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

معرفی کتاب

با پذیرش قطعنامۀ ۵۹۸ از سوی ایران و پایان یافتن دومین جنگ طولانی قرن بیستم میلادی، جبهۀ جدیدی، هم در داخل کشور و هم در سطح بین المللی، در راستای تحریف تاریخ حماسۀ دفاع مقدس ملّت ایران، گشوده شد. فاز نخست این تکِ هماهنگ شده، عبارت بود از تأیید ظاهری عملکرد ایرانیان از آغاز تهاجم ارتش بعث تا فتح خرمشهر و زیر سؤال بردن دلایل، اهداف و استراتژی جمهوری اسلامی در مرحلۀ بعدی جنگ، معروف به "تعقیب متجاوز در خاک عراق".

شروع این تهاجم توسط نهضت آزادی بود و ادامه و اوج این حرکت به مقطع روی کار آمدن دولتمردان کابینۀ اصلاحات، یعنی سلف صالح نهضت آزادی، در حد فاصل ۱۳۷۶ تا ۱۳۸۴ مربوط می شد.

فاز بعدی این تکِ هماهنگ شده به میراث تاریخی دفاع مقدس، از همان سالیان پایانی حاکمیت اصلاح طلبان به بعد، عملیاتی شد، که تا امروز نیز ادامه یافته است؛ یعنی متهم کردن نظام جمهوری اسلامی ایران به تحریک عراق برای شروع جنگ با شعار "صدور انقلاب" و امثال و ذلک.

کتاب "اسرار مکتوم" دربرگیرندۀ مجموعه مصاحبه هایی دست اول با روایت هایی بکر و بدیع از شاخص ترین چهره های سیاسی- نظامی کشور، طی جنگ هشت ساله است که به اهتمام "محمدحسن محققی" نوشته شده است.

در این اثر، خواننده پاسخ بسیاری از بی شمار شبهه های نظری، سیاسی و نظامی تلنبار شده در ذهن ایرانیان، نسبت به رازهای پنهان دفاع مقدس را خواهد یافت.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما