loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

لبنان، هویت ملی و تاثیر آن بر روابط دو جانبه با ایران

ناشر سروش

نویسنده صالح راموز

سال نشر : 1392

تعداد صفحات : 294

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 17422 10003022
25,000 22,500 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

ارتباط تاریخی ایران و لبنان برمحور تشیع، سابقه جهت گیری و عملکرد جمهوری اسلامی ایران در عرصه لبنان، ارزیابی عملکرد حزب الله به عنوان تجلی تفکران و آرمان های انقلاب اسلامی و الزامات جمهوری اسلامی ایران در عرصه روابط با لبنان از محورهایی است که مورد اهتمام نویسنده کتاب بوده و در آن آمده است.

کتاب لبنان؛ هویت ملی و تاثیر آن بر روابط دو جانبه با ایران در چهار فصل نوشته شده است که در آن مفهوم هویت ملی و مسئله موجودیت لبنان، مولفه های هویت ملی لبنان، تاثیرات مسائل هویتی بر جامعه لبنان و تاثیر ساختار جامعه لبنان بر روابط دو جانبه این کشور با ایران مورد تحقیق و بررسی قرار گرفته است.

در عصر حاضر هویت ملی از مباحث مهم در زمینه تقویت انسجام ملی در هر کشور است. حکومت هابا تکیه بر مولفه های هویت ملی در عرصه سیاسی- اجتماعی، می کوشند اقوام و گروه های مختلف موجود در قلمرو سرزمینی کشور خود را هر چه بیشتر به یکدیگر نزدیک کنند و استحکام بیشتری به موضوع ملیت هود ببخشند.

لبنان از جمله کشورهایی است که در دوره معاصر پس از اعلام موجودیت بعد از جنگ جهانی اول و کسب استقلال در طول جنگ جهانی دوم، در زمینه انسجام ملت خود، حول محور هویت ملی، تلاش های زیادی انجام داده است.

بررسی مولفه های عناصر تشکیل دهنده هویت ملی کشور لبنان و پژوهش در ساختار طائفه ای آن در بستر تاریخی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی مربوطه، باعث شناخت هرچه بیشتر جامعه و گشودن دریچه ای جهت ارتباط مناسب با این کشور و حکومت آن ، در عرصه سیاست خارجی می شود، زیرا اگر شناخت درستی از این کشور و جامعه منحصر به فرد آن از لحاظ طائفه ای نباشد، برقراری روابط صحیح و تاثیرگذار که ثبات پایدار داشته باشد و منافع دو طرف را لحاظ کند میسر نخواهد شد.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما