loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

شعر و انقلاب؛ گفتگو با سی تن از شعرای انقلاب اسلامی

ناشر سروش

گردآورنده کتاب محمدحسن زورق

سال نشر : 1392

تعداد صفحات : 343

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 17567 10003022
23,000 20,700 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

این کتاب در بر دارنده برنامه ی گفتگو محوری با عنوان " گلبرگ" است که به مدت ۳۰ شب از شبکه 4 پخش شد که در آن با شاعران برجسته کشور بحث و گفتگو شد. این برنامه درباره چهار محور مشخص پیگیری می شد؛ نخست آن که ، تعریف شعر انقلابی چیست و دوم آن که شعر انقلاب اسلامی از کدام مقطع زمانی آغاز شده است. سومین پرسش آن که چه کسانی پیشتازان شعر انقلاب اسلامی بوده اند و نکته چهارم آن که شعر انقلاب چه تاثیری بر شعر و ادبیات سایر کشورهای اسلامی داشته است. انتشارات سروش با توجه به اهمیت مباحث مطرح شده در این برنامه، کتاب " شعر و انقلاب" را که در آن مجموعه ی سخنان شاعران دعوت شده به برنامه را در قالب مصاحبه بدون کمترین دخل و تصرفی در قالب یک کتاب ۳۴۴ صفحه ای منتشر و در اختیار علاقمندان قرار داده است. براساس همین گزارش شاعران معاصر که در این گفتگو ها شرکت کردند به مواردی چون ؛ شعر انقلاب ، شعری است که در جامعه رسوخ کند وبر زبان مردم جاری شود، شعر انقلاب انسان گرا، مردمی و پویاست، شعر انقلاب با غم ها و شادی های مردم شریک است ، در ذات شعر انقلاب تعهد نهفته است و غیره اشاره شده است. محمدحسن زورق در مقدمه این کتاب آورده است: بی تردید هر یک از نظرات ارایه شده از سوی اساتید شعر انقلاب ؛ گوشه ای از حقیقت شعر انقلاب اسلامی را آشکار می سازد. شعر انقلاب اسلامی توجه به خدا را به شعر برگرداند، همان طور که انقلاب توجه به خدا را به جامعه برگرداند و فرآیند اسلام زدایی از فرهنگ و خداگریزی در شعر را متوقف ساخت و از آن بالاتر هویت الهی و اسلامی شعر پارسی را وارد قالب های نوین شعر کرد و سنگر شعر نو را به تسخیر اراده انسان خودآگاه و خداآگاه در آورد. در این کتاب گفتگوهایی با شاعران معاصر ازجمله حمید سبزواری، علی موسوی گرمارودی، مشفق کاشانی، محمد جواد محبت، محمد سعید میرزایی، احمد عزیزی، علیرضا قزوه، عبدالجبار کاکایی، جواد محقق، افشین علا، حمید رضا شکارسری، عباس براتی پور، سعید بیابانکی، رضا اسماعیلی، صابر امامی، فاطمه راکعی، مصطفی رحماندوست، مرتضی امیری اسفندقه، اسماعیل امینی، و دیگر شاعران برجسته کشور صورت گرفته است که در بحث شعر انقلاب بسیار ارزشمند و قابل تامل است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما