loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

سنگر بیداری: هشت سال دفاع مقدس، پاسخ به شبهات فقهی اعتقادی دفاع مقدس

5 (1)
خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 17603 10003022
20,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

پرسش هایی در زمینه شهید، شهادت و فرهنگ دفاع مقدس در کتاب سنگر بیداری مطرح شده است. در این کتاب پرسش هایی نظیر «آیا شهیدان دارای مقام شفاعت هستند؟»، «شفاعت شهیدان شامل چه کسانی می شود؟»، «آیا شهید را خدا انتخاب می کند؟»، «آیا مقام شهدای گمنام با سایر شهدا برابر است یا تفاوت دارد؟»، «آیا ما می توانیم به مقام شهادت نائل شویم؟«»، «چرا شهدا را در دانشگاه دفن می کنند؟»، «چرا باید از شهدا تجلیل و قدردانی کرد و یاد و نامشان را زنده نگه داشت؟»، «آیا عملیات استشهادی جایز است؟ دلیل آن چیست؟»، «آیا یک وجب خاک ارزش این همه شهادت و سختی را داشت؟»، «چگونه امام خمینی(ره) که یک روحانی بود جنگ را اداره می کرد؟» و... مطرح شده و به این پرسش ها پاسخ لازم ارائه شده است. در پیشگفتار این کتاب آمده است: دفاع مقدس گنجینه حقایق است، سنگری برای رشد و تعالی که عرش آن معراج شهادت و فرش آن حرکت، پویایی، همت و عبرت است. این گنجینه تجربه گران سنگ دیروز و راهکار امروز برای رسیدن به فردای سعادت است، با شهیدانش می توان تا معراج بندگی انسانی رهنمون شد و با سیره مجاهدانش می توان شهیدانه و مجاهدانه زیست و شجاعانه و مردانه موانع و پیچ و خم ها را در جاده زندگی پشت سر گذاشت و با نور اخلاص و بصیرت از هوای غبار آلود به سلامت عبور کرد. در ادامه تصریح شده است: شهیدان اهل شهودند و شهود افق اعلای نظر است و اهل نظر با کاوش و پرسش به کوی یقین واصل می شوند به قول وصی خاتم رسولان «کسی که نیکو پرسش کرد(به حقیقت در طلب فهم برآمد) به مقام علم و دانایی دست پیدا کرد». در بخشی دیگر از این پیشگفتار خاطرنشان شده است: جست وجو در معادن حقیقت که سبب بالندگی اندیشه و روشنایی فکر به نور است نشانه کمال انسانی و سیره مجاهدان راه خدا بوده است، اما کاوش و پرسش بدون طهارت فکر و سلامت روح و سیر هوشیارانه و صحیح منطقی از مجهولات به سوی معلومات، انحراف از صراط مستقیم فکر و افتادن در مرداب اوهام و غوطه ور شدن در شک و شبهه را به دنبال دارد که از ثمرات آن همراهی با لشگر نفاق و هم سویی با دشمنان راه حق و حقیقت است، چنانکه در طول انقلاب و جنگ تحمیلی و پس از آن شاهد افتادن برخی در این ورطه بوده ایم. در ادامه این پیشگفتار آمده است: اگر پرسش با آگاهی از جوانب مسئله و با صبر و تأمل و تعمق طرح نشود یا عجولانه و از روی اضطراب بر اساس اطلاعات غلط و در فضای ابهام آلود طرح شود نام سئوال دیگر بر آن صدق نمی کند، بلکه آن شبهه ای است که تنها در متن خویش پاسخ را نمی طلبد بلکه همچون ویروسی است که بر اندیشه ها سرایت می کند افکار را بیمار کرده، به ناکجا آباد سرگردانی می کشاند. در بخشی دیگر از این پیشگفتار یادآور شده است: گذشت دو دهه از سال های دفاع مقدس و ظهور نسل های جدید سبب طرح سئوالات مهمی از تاریخ انقلاب اسلامی خواهد شد، بدیهی است که وظیفه نخبگان و رهروان آرمان بلند امام و سربازان ولایت این است که اطلاعات کافی متناسب را در این زمینه ارائه کرده و اذهان جوانان را از بروز و رسوخ هر گونه ابهام و پیش داوری و قضاوت های نادرست و تحریف حقایق محافظت کنند. در بخش پایانی پیشگفتار خاطرنشان شده است: صحیفه زرین دفاع مقدس، اقیانوسی پر از گهرهای ناب است که صیادان گوهرشناس در جست وجوی گنج های بی پایان آن به بررسی و تحلیل و پرسش مشغولند.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما