loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

شرح نهایه الحکمه - جلد دوم (مشکات)

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 17639 10003022
80,000 72,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

محور اصلی این کتاب، نهایة الحکمه مرحوم علامه است. استاد مصباح ابتدا مطلب کتاب نهایه را کاملا تقریر و تبیین کرده اند و در موارد لازم به نقد آن پرداخته و در پایان نظر مختار خود را مطرح ساخته اند. این سبک تدریس در رشد فکری و استقلال نظر دانشجو تأثیر به سزایی دارد. در این دو جلد مباحث از اول تا پایان فصل هشتم از مرحله چهارم کتاب نهایة الحکمه آمده است.

گفتنی است استاد این مباحث را به طلابی درس می دادند که قبلا با مقدمات فلسفه آشنا شده بودند و دو کتاب بدایة الحکمة و فلسفتنا را نزد اساتید دیگر، و مواد درسی کتاب آموزش فلسفه را ـ که در آن ایام هنوز به رشته تحریر در نیامده بود ـ نزد خود ایشان فرا گرفته بودند. بنابراین، آنان، هم با فلسفه و انواع استدلال های آن، و هم با مذاق استاد و شیوه تدریس و نقدها و موشکافی های ایشان آشنایی کافی داشتند. بر این اساس بعضی مطالبْ کمتر توضیح داده شده و حتی گاه به اشاره ای بسنده گردیده است. از سوی دیگر سطح معلومات خوانندگان کتاب را نمی توان با سطح آشنایی مستمعین درس یکسان فرض کرد. از این رو در تدوین یک کتاب نباید از توضیح مطالب مجمل یا تشریح مقدمات فروگذاری کرد. به این دلیل، محقق ارجمند، آقای عبودیت در نگارش این اثر، زیر نظر استاد مطالبی را افزوده اند که بعضی، از سایر کتاب های استاد، و چند مورد نیز از کتب مرحوم شهید مطهری برگرفته شده است.

این کتاب با افزوده های فاضل محترم، آقای عبودیت بسیار روشن و روان گردیده و خواننده را در فهم مطالب فلسفی یاری می رساند. کتاب نهایة الحکمه در واقع خلاصه ای از فلسفه ملاصدراست که به قلم علامه بزرگوار محمدحسین طباطبایی(رحمه الله) نگاشته شده و البته در مواردی نیز نظریات جدیدی از خود ایشان بر افکار ملاصدرا افزوده شده است. این کتاب، مقدمات غور در اسفار اربعه ملاصدرا را برای علاقه مندان فراهم می سازد.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما