loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

مجازات های اسلامی؛ چیستی و چرایی سنگسار

ناشر مرکز مدیریت حوزه های علمیه

نویسنده محمدرضا کدخدایی

سال نشر : 1390

تعداد صفحات : 206

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 17745 10003022
احتمال تاخیر در تهیه
20,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

این اثر پاسخ به سئوالات و شبهاتی در مورد حکم شرعی سنگسار در دین اسلام و موارد اجرای این حکم است. در این نوشتار با توجه به مخالفت های گسترده در داخل و خارج ایران با حکم سنگسار با انگیزه های سیاسی و مذهبی، به نقد دیدگاه های مخالف حکم شرعی مذکور پرداخته شده و برخی از جریان های فکری ایجاد شده در این زمینه مورد ارزیابی قرار گرفته است. در همین راستا نگارنده نخست به بررسی حرمت و عقوبت سخت زنا به ویژه زنای محصنه در احکام شرعی دین اسلام پرداخته و آثار زیانبار فردی، خانوادگی و اجتماعی آن را بیان نموده و به پرسش هایی در این زمینه پاسخ داده است. آنگاه به شرایط اجرای حکم سنگسار برای برخی از مرتکبین زنا اشاره نموده و به سئوالاتی در مورد شرایط و تاریخچه و سابقه اجرای آن در تاریخ اسلام پاسخ داده است. در بخش دیگری از کتاب وی با استناد به آیات قرآن، روایات معصومین(ع) و قواعد فقهی فقه امامیه، به چرایی و حکمت های حکم سنگسار اشاره نموده روش اجرای آن را بیان نموده و به پرسش هایی در این زمینه و فلسفه سنگسار پاسخ داده است. وی تبلیغات غرب و مخالفان اسلام و جمهوری اسلامی را در زمینه اجرای حکم شرعی سنگسار، بالا دانسته و در همین زمینه به نقد یکی از فیلم های ساخته در این زمینه پرداخته است.

حکم سنگسار یکی از احکام مسلم اسلامی است که همه مکاتب فقهی اسلام به لحاظ مستندات غیر قابل انکار فقهی، بر اسلامی بودن آن اتفاق نظر دارند. هیچ مذهب و مکتب فقهی از صدر اسلام تاکنون با آن مخافت نداشته است. با وجود این، این حکم مسلم اسلامی از ابتدای رحلت پیامبر مکرم اسلام (صلی الله علیه السلام) و حتی در زمان آن بزرگوار مورد تشکیک، انکار و جو سازی برخی فرقه های عمدتا سیاسی در بین امت اسلام قرار گرفت.

سردمداران اهل کتاب (مسیحیت و یهودیت)، خوارج و مرجثه از مهم ترین گروه هایی هستند که با انگیزه های سیاسی و با روش های مختلف با این حکم الهی به مخالفت برخاستند. این سه گروه نماینده سه جریان و سه انگیزه انحرافی برای مخالفت هستند که انحراف آنان در طول تاریخ و در قالب های جدید استمرار یافته است.

این کتاب کوششی براینقد و پاسخ گویی به شبهات این جریان های فکری در عصر حاضر است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما