loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

پاداش و کیفر: خاطرات آزاده حاج اسماعیل شمس

ناشر پیام آزادگان

نویسنده بیژن کیانی

سال نشر : 1388

تعداد صفحات : 134

هم اکنون غیرقابل سفارش!

معرفی کتاب

مجموعه حاضر، در برگیرنده خاطرات آزاده حاج «اسماعیل شمس»، از دوران زندگی و مبارزه اش در جبهه های جنگ تحمیلی است. حاج اسماعیل شمس در سال 1327 در محله شوش تهران متولد شد. با پیروزی انقلاب اسلامی به رهبری حضرت امام خمینی(ره) به صف پاسداران کمیته انقلاب اسلامی پیوست. شروع جنگ تحمیلی او را به جبهه جنگ در منطقه جنوب کشاند و در همان منطقه بود که به دست نیروهای ارتش صدام اسیر شد. ایشان ده سال از عمر خود را در زندان های رژیم صدام گذراند. وی در سال 1369 به همراه دیگر آزادگان سرافراز به میهن بازگشت. در پایان کتاب، تصاویری از آزاده شمس و هم رزمانش مندرج است.

آزاده سرافراز حاج اسماعیل شمس نیز از آزادگانی است که در شمار فعالان فرهنگی اردوگاه ها بوده اند و در دوران اسارت خود خدمات ارزنده ای به دوستان هم بند خود ارائه کردند.

نویسنده کتاب پاداش و کیفر، این کتاب را از آغاز جنگ تحمیلی در 31 شهریور ماه سال 1359 و سختی های این جنگ نابرابر به تصویر کشیده است. آن زمان که بنی صدر رئیس جمهور وقت، وعده تجهیز نیروهای مستقر در خرمشهر را می داد و به وعده خود عمل نمی کرد و با این خیانت آشکار، پاسداران غیور ملت را به آتش خصم دشمن بعثی گرفتار می کرد.
مجموعه خاطرات حاج اسماعیل شمس از وعده های دروغین بنی صدر و خیانتش به ملت جنگ زده شروع می شود و تا زمان آزادی از اسارت این آزادمرد کتاب به پایان می رسد. نویسنده به قلم شیوای خود صحنه به صحنه جنگ و اسارت این آزاده را در ذهن خواننده تداعی می کند.

«تصور اسارت به دست دشمن برایم سخت بود ولی حالا خود و همراهان را در اسارت بدترین دشمنان بشریت می دیدم. تمام دوران زندگی ام را مثل یک فیلم به سرعت در ذهنم مرور کردم، غمی سنگین بر سینه ام چنگ می انداخت و روحم را می آزرد.»

کتاب پاداش و کیفر، خاطرات اسارت آزاده اسماعیل شمس را در اردوگاه های موصل 1، 2، 3 و تحمل شکنجه های طاقت فرسای روحی و جسمی را در دوران 10 ساله اسارت ایشان به خوانندگان نمایانده است.

در این کتاب خاطراتی از هم اردوگاه شدن حاج اسماعیل شمس با حاج آقا ابوترابی نیز آورده شده است و به نقش رهبری ایشان و تدبیرهای آزاده سرافراز مرحوم حاج آقا ابوترابی در وقایع و حوادث دوران اسارت نیز اشاراتی نموده است.

در صفحات انتهایی کتاب پاداش و کیفر با عنوان «سخن آخر» چنین می خوانیم:

«پس از گذشت 18 سال از بازگشت به وطن، با تشویق خانواده و دوستان تصمیم گرفتم که خاطرات به یاد مانده از 10 سال اسارت و زندان را بنویسم... گاه به سرنوشت خود و دشمنان این سرزمین خدایی به دیده عبرت نظر کردم و دیدم که خداوند متعال بر اساس وعده های صدق خود، مجاهدان و صابران در راهش را به نیکویی پاداش داد و ستمکاران و جباران را در همین دنیا به کیفر اعمال زشتشان رساند.»
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما