loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

شهردار اردوگاه: خاطرات آزاده ی سرافراز فریدون بیاتی

ناشر پیام آزادگان

گردآورنده کتاب عبدالرضا سالمی نژاد

راوی کتاب فریدون بیاتی

سال نشر : 1387

تعداد صفحات : 197

هم اکنون غیرقابل سفارش!

معرفی کتاب

آزادگان با درسهایی که از مکتب اسلام فرا گرفته بودند و نیز با تأسی به پیر و مرشد خود «سید آزادگان، حاج آقا ابوترابی» با وجود همه ی سختی ها و تنگناهایی که دشمن ایجاد کرده بود خدمت به هم بندان را وظیفه ای عبادت گونه می دانستند و هرچه در توان داشتند در طبق اخلاص نهادند و از هیچ اقدامی در این خصوص دریغ نورزیدند.

در میان آزادگان کسانی بودند که در خدمت رسانی به دیگر اسرا سر از پا نمی شناختند و از آغاز دستگیری و استقرار در اردوگاه ها تا آخرین روزهای اسارت در تلاش و تکاپو بودند تا آلام هم بندان را مرهم باشند و غبار از چهره های دوستان برگیرند.

کتاب شهردار اردوگاه سرگذشتنامه ی آزاده فریدون بیاتی معروف به « عمو فریدون» می باشد که از خادمان دوران مقاومت می باشند که جایگاه ویژه ای در بین آزادگان دارد.

کتاب حاضر داستان زندگی فریدون بیاتی است از آغاز تولد ، مدرسه رفتن ، سربازی ، ازدواج ، انقلاب و جنگ تحمیلی و شرکت وی در جنگ و سپس اسیرشدن بدست رژیم بعث و ماجرای اسارت وی در اردوگاه های موصل 1 و 3، رویدادهای آن دوران ، خدمتگزاری های وی به دوستان اسیر خود و گرفتن عنوان شهردار اردوگاه و در نهایت آزادی و بازگشت به وطن ایشان بیان شده است.

در بخشی از این کتاب با عنوان «مترجمین اسیر» آمده است:

«از مطالب شنیدنی در این پادگان، وجود دو اسیر ایرانی بود که به عنوان مترجم مورد استفاده ی دشمن قرار گرفته بودند. ظاهراً آن دو نفر، تنها کسانی بودند که عضو ثابت این پادگان به حساب آمده و در گروه های مختلف اسرا که از این پادگان به اردوگاه های مختلف اعزام می شدند، آنها را همراهی نکرده و همان جا نگه داشته می شدند. یکی از آنها به نام روح الله، کار ترجمه ی ترکی به عربی و دیگری اسیری خرمشهری که کار ترجمه ی فارسی به عربی را برای عراقی ها انجام می دادند. این دو تفاوتهای فراوانی با هم داشتند.

اولی منبع روحیه به بچه ها در لحظات قبل و بعد از بازجویی و شکنجه بود و دومی از خانواده ای مرفه و ثروتمند خرمشهری بود وبه خاطر جنگ منافعشان در خرمشهر به خطر افتاده بود.»
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما