loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

سه هزار روز در اسارت اردوگاه های عنبر، رمادی 1 و 2، موصل 1

ناشر پیام آزادگان

نویسنده حسن نوری

سال نشر : 1393

تعداد صفحات : 282

هم اکنون غیرقابل سفارش!

معرفی کتاب

کتاب “سه هزار روز اسارت” شامل مجموعه خاطرات حسن نوری(زید) در فاصله سال های ۱۳۵۹ تا ۱۳۶۹ و از دوران اسارت در اردوگاه های ارتش متجاوز صدام، توسط انتشارات پیام آزادگان منتشر شده است.
در این کتاب خاطراتی در باره نحوه اسارت و اردوگاه های اسیران، وقایعی در شهرهای شهر العماره و بغداد، بازدید هیات های صلیب سرخ، جاسوسان اردوگاه ها، اشغال کویت توسط ارتش متجاوز صدام و آزادی اسیران نوشته شده است. ناشر کتاب در مقدمه این اثر خاطر نشان کرده است: حسن نوری از چهره های فعال فرهنگی دوران مقاومت آزادگان است که خدمات بسیاری در کارنامه خود دارد و آزادگان خاطرات فراوانی از او به یاد دارند. حسن نوری دوم فروردین سال ۱۳۶۱ درمنطقه عملیاتی فتح المبین به اسارت نیروهای بعثی درآمد و ۲۶ مرداد سال ۱۳۶۹ به وطن بازگشت. در کتاب “سه هزار روز در اسارت” عکس های حسن نوری و اسرای دیگر از زمان اسارت و همچنین گزیده ای از سروده های وی در آن دوران آورده شده است.

در قسمتی از خاطرات او آمده است: هر دو هفته یک بار و شب هنگام عراقی ها به صورت ناگهانی در آسایشگاه را باز و همه چیز را تفتیش می کردند. اگر کاغذ سفید، دعا و عکس امام خمینی(ره) پیدا می کردند، صاحب آن به شدت مجازات می شد. برای مجازات اسرا چوب فلک درست می کردند و پاهای اسیر را به آن می بستند و با کابل به کف پایش می زدند. تمام نگهبانان اردوگاه کابل داشتند و می توانستند اسرا را کتک بزنند.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما