loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

مجموعه آثار استاد شهید مطهری - جلد بیست و یکم

جلد سوم از بخش فقه و حقوق

ناشر صدرا

نویسنده مرتضی مطهری

سال نشر : 1392

تعداد صفحات : 508

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 17891 10003022
75,000 71,300 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

جلد بیست و یکم مجموعه آثار استاد شهید آیت اللَّه مطهری (و جلد سوم از بخش فقه و حقوق) مشتمل است بر دو جلد کتاب اسلام و نیازهای زمان و دو سخنرانی استاد در این زمینه. کتاب در سه بخش تنظیم شده است.

بخش اول شامل جلد اول کتاب اسلام و نیازهای زمان است. این کتاب مجموعهای است از یک مقدمه کوتاه به قلم استاد تحت عنوان «اسلام و مقتضیات زمان» و 26 سخنرانی ایشان تحت همین عنوان در زمستان سال 1345 هجری شمسی و در شبهای ماه مبارک رمضان در مسجد اتفاق تهران.
نوارهای این سخنرانیها در دست نیست و این بخش تنظیم شده متنی است که در همان زمان از نوار استخراج گردیده و در اختیار استاد شهید قرار گرفته است و ایشان چهار جلسه اول آن را ملاحظه نموده و ضمن اصلاحات عبارتی مطالبی بر آن افزودهاند. لذا عناوین سخنرانیها نیز غیر از چهار جلسه اول که از آن متفکر شهید است، از ویراستار میباشد و حتی المقدور سعی شده است که این عناوین از متن سخنرانیها استخراج شود.

بخش دوم را جلد دوم کتاب اسلام و نیازهای زمان تشکیل میدهد که مجموعه آثار استاد شهید مطهری، ج 21، ص: 10
شامل بحثهای استاد در انجمن اسلامی پزشکان در سال 1351 میباشد.

«تک سخنرانیها» بخش سوم این شماره از «مجموعه آثار» استاد است که مشتمل بر دو سخنرانی ایشان میباشد. اولی تحت عنوان «اسلام و نیازهای جهان امروز» که در حدود سال 1347 هجری شمسی در حسینیه ارشاد ایراد شده است، و دومی در موضوع «قوانین اسلام در مقایسه با توسعه و تحول دنیای جدید» که در حدود سال 1350 هجری شمسی در دانشکده الهیات دانشگاه مشهد برگزار گردیده است. این دو سخنرانی در کتاب پانزده گفتار به چاپ رسیده است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
اخبار مرتبط
بازدیدهای اخیر شما