loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

زن، ستم تاریخی، ستم برابری

4.5 (2)

ناشر تلاوت آرامش

نویسنده نعیمه اسلاملو | محمدحسن زمان وزیری

سال نشر : 1391

تعداد صفحات : 112

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 17902 10003022
58,000 52,200 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

در بخشی از پیشگفتار کتاب «زن، ستم تاریخی، ستم برابری» که در پنج فصل تدوین شده، آمده است:.

در فصل اول کتاب، نگاه مادی غرب که تماما بر مبنای لذات پست مادی انسانی است و نظر اندیشمندان غربی درباره جایگاه و نقش زن در زندگی، بررسی شده است. در این فصل، نوع رفتار با زن در میان اقوام مختلف در طول تاریخ بیان شده و در پایان نیز دیدگاه اسلام به جایگاه و نقش و منزلت زن از هزار و 300 سال پیش تا کنون می پردازد.

فصل دوم کتاب، به مساله حقوق زن در زمینه های گوناگون و در مقاطع تاریخی در جوامع مختلف پرداخته و نشان می دهد که برخی حقوقی که زنان در سالیان اخیر و به تازگی از آن برخوردار شده اند در هزار و 300 سال پیش توسط دین مبین اسلام برای زن به رسمیت شناخته شده بود.

ستم برابری، عنوان فصل سوم کتاب «زن، ستم تاریخی، ستم برابری» است. در این فصل، آموزه های فمنیسم، اعترافات منتقدانش، فرامین الهی و شاخص های روشنایی مرور می شوند.

فصل چهارم کتاب با عنوان، «... و باز هم ستم»، به نگاهی اشاره دارد که در آن به جای آن که زن و مرد مکمل یکدیگر باشند، دو رقیب هستند و در این نبرد نابرابر، این زن است که باز هم مورد ستم قرار می گیرد. در این فصل، آماری تکان دهنده از انواع آزارهای روحی و جسمی و مشکلاتی که به زنان در جوامع مختلف تحمیل می شود، آورده شده است.

در صفحات فصل پایانی کتاب «زن، ستم تاریخی، ستم برابری»، نگاه متعالی به انسان اعم از زن یا مرد و تکامل مادی و معنوی انسان و توجه خاص به حرمت و ارزش زن به عنوان موجودی ظریف و عاطفی، موج می زند. در این فصل روایات و احادیث معصومان و بزرگان دین اسلام درباره ارزش و منزلت واقعی زن از دیدگاه اسلام و قرآن، مطرح شده است.

از مهم ترین مباحث مطرح شده در فصل پنجم کتاب می توان به محبت به زن، ارزش زن، مهریه، ظلم فیزیکی در حق زن مساوی با عذاب سخت الهی و آزادی در ازدواج اشاره کرد.

ستم به زن در طول دوران ها در میان ملل مختلف به خوبی در لابه لای برگ های تاریخ نمایان است. در لابه لای صفحات این کتاب، نویسندگان به آماری از جوامع مختلف درباره مشکلات و ستم هایی که زنان هر روزه در این جوامع با آن روبه رو هستند همراه با تصاویری غم انگیز، اشاره شده است. نوع جدید ستم به زن، زیر شعار پر زرق و برق برابری، ستمی نوین ولی در ادامه سنت های پیشین ستم به زن در طول تاریخ این بار با شکل و ظاهری متفاوت است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما