loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

رنج

5 (1)

ناشر نشر شاهد | کتابستان معرفت

نویسنده محمد محمودی نورآبادی

سال نشر : 1390

تعداد صفحات : 192

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 17926 10003022
احتمال تاخیر در تهیه
8,500 7,700 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

رُنج، داستانی جذاب از روزهای جنگ است. این ماجرا دست مایه ی خلق کتابی به اسم رٌنج (به ضم ر) است. کتاب، داستان تلاش مرد جوانی از عشایر است که پدرش زمانی که گوسفندانش را به چرا برده در نزاعی بر سر محل چرای گوسفندان، به ضرب گلوله ی چوپان دیگری کشته می شود. خانواده ی قاتل – به رسم و عادتی به نام خون بس- دختر خود را به عقد فرزند مقتول در می آورند تا او بخاطر این پیوند از کشتن قاتل پدرش صرفنظر کند. اما با این حال...

دفاع مقدس به جز این که برای ما جنبه های معنوی بسیاری داشته، یک اتفاق هیجان انگیز هم می تواند باشد. حالا شما فرض کنید که این بار حضور در چنین فضایی، نه برای مقابله و جدال با دشمن است، بلکه کسی وارد میدان نبرد با دشمن می شود که میخواهد با رزمنده ای دیگر تسویه حساب نماید.

کتاب رنج را محمد محمودی نورآبادی نوشته است. او که خود از اهالی استان فارس و شهرستان ممسنی است به خوبی توانسته است از پس توصیف شرایط زندگی عشایری در این کتاب برآید. او جزیره ی مجنون و موقعیت حساس این جزیره را نیز به خوبی در کتاب خود توصیف می کند.
نویسنده ی «رٌنج» در عین حال، از گویش های محلی و لهجه ی عشایر آن منطقه نیز در کتابش استفاده کرده است. محمودی نورآبادی نام کتاب «رٌنج» را هم از نام کوهی در شمال غرب شهر شیراز وام گرفته است. کوهی که بخشی از داستان در دامنه های سرسبز آن روایت می شود.

کتاب رنج نوشته محمد محمودی نورآبادی در انتشارات کتابستان معرفت و شاهد به چاپ رسیده است. رنج به دلیل سوژه ی جذابی که داشته، در دوازدهمین دوره جایزه ادبی شهید حبیب غنی پور در بخش رمان و داستان بلند با موضوع انقلاب اسلامی شایسته تقدیر شناخته می شود.

حس عجیب و غریبی دارم. میدانم که دیگر این دربه دری و دنبال قاتل گشتن و طعنه و تحقیر مردم تمام می شود. دیگر کسی نمی تواند با نگاه کردن و سرتکان دادنش اذیتم کند.

باید پیداش کنم و داغش رو بزنم به جگر مادر، خواهرش و نامزدش پروین. باید بفهمن که این مدت چه کشیدیم... اگه مو سربازی نبودم، کی پرویز جرات چنین کاری رو داشت؟ نامرد! اگه سگ کشت نکردم، مرد نیستم... همین فردا می آم پیدات میکنم... فردا صبح، با اولین وانت میرم شهر و ثبت نام میکنم برای جبهه.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما