loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

چشمه زندگی

سلسله جلسات مهدویت (امام شناسی)

ناشر جواهریان

نویسنده روح الله قرهی

سال نشر : 1391

تعداد صفحات : 489

هم اکنون غیرقابل سفارش!

معرفی کتاب

موحّد شدن انسان، أعلی درجه بندگی است. توحید؛ یعنی درک «إِنَّا لِلَّهِ وَ إِنَّا إِلَیْهِ راجِعُون»[1]. توحید؛ یعنی درک جایگاه و شناخت خود و رسیدن به پروردگار عالم. توحید؛ یعنی شناخت تمام عالم هستی و محو دانستن همه موجودات و خلایق در پروردگار عالم امّا تمام تجلّی توحید و راه رسیدن به آن، تنها «امام» است.

امام هادی(صلوات اللّه و سلامه علیه) در زیارت شریفه جامعه کبیره می­فرمایند: «مَنْ أَرَادَ اللَّهَ بَدَأَ بِکُمْ وَ مَنْ وَحَّدَهُ قَبِلَ عَنْکُم»، هر کس خدا و وحدانیّتش را اراده کند، باید به امام متوسّل شود.

این امام است که از شدّت حضور از چشمان ما غایب است! باید معرفت کسب کرده و این چشمه حیات را شناخت و جرعه­ نوش هستی­ب بخشترین پیمانه ­هایش شد.

این رزق باعظمت و کتاب شریف که از لسان مبارک حضرت استاد عظیم­الشّأنمان، حضرت آیت­الله دکتر روح الله قرهی(مدّظلّه العالی) است، به یمن عنایت و فضل امام زمان(عجّل اللّه تعالی فرجه الشّریف) توسّط گروه علمی حضرت نرجس خاتون(علیها الصّلوة و السّلام) گردآوری و به زیور طبع آراسته گردیده است که شامل پانزده جلسه از سلسله جلسات مهدویت حضرت استاد با موضوع امام­ شناسی می­باشد.

در شش فصل اوّل این کتاب به بحث مقدّمات امام­ شناسی پرداخته شده و در سایر فصول، بحث عصمت به عنوان شاخصه اصلی امام مورد بحث قرار می­گیرد.

لازم به ذکر است بعضی از جلسات درس حضرت استاد، به صورت پرسش و پاسخ انجام پذیرفته که سعی کرده­ایم سؤالات مرتبط با هر درس، در انتهای همان درس آورده شود.

نکته مهم برای اهل دقّت این است که مباحث حضرت استاد باید به صورت حجمی و مجموعه ­ای دیده شود. به عنوان مثال برای درک بحث امام­شناسی کلّ مباحث، مطالعه و بعد قضاوت انجام پذیرد.

این کتاب جلد اوّل از سلسله جلسات مهدویت حضرت استاد می­باشد و جلد دوم این کتاب با موضوع ادلّه عقلی و نقلی وجود مقدّس امام زمان(عجّل اللّه تعالی فرجه الشّریف) در دست چاپ است.

گرچه فضای قلم با محفل مشافهه انس حضرت استاد و متعلّمین، متفاوت است امّا از آن­جا که رعایت امانت ملاک این گروه می­باشد، سعی شده است که تا حدّ امکان آن فضای معنوی را به حالت نثر درآورده و سایر علاقه­مندان به این مباحث را نیز بهره ­مند گردانیم.

اگر در زمان مولی الموالی (علیه الصلوة والسلام)، تفکر عولی وجود داشت، حکومت ایشان ساقط نمی شد. لذا تا تفکر مهدوی حاکم نشود، ظهور حضرت حجت (روحی له الفداء) که آخرین ذخیره الهی است، محقق نخواهد شد.
از فرمایشات حضرت آیت الله قرهی (مدظلله العالی)
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما