loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

فرد و جامعه متعالی در کلام امام رضا (علیه السلام)

توصیه های امام رضا علیه السلام به شیعیان به نقل از حضرت عبد العظیم سلام الله علیه

5 (1)

ناشر محیی

نویسنده محمد شجاعی

سال نشر : 1391

تعداد صفحات : 219

موجودی تمام شده ؛ درصورت شارژ مجدد به من اطلاع بده notify_me

معرفی کتاب

کتاب حاضر شرح پیام عظیم الشأنی است که مولا و سرورمان حضرت امام رضا (علیه السلام) به واسطه ی حضرت عبدالعظیم حسنی (سلام الله علیه) به شیعیان و دوستان خود ابلاغ فرموده اند. محتوای این پیام نورانی، شامل مسائل اخلاقی، اجتماعی، سیاسی و ... است که مهم ترین اصول مورد نیاز شیعیان در روابط فردی و اجتماعی آنان را دربردارد.

ترویج پیام امام رضا (ع) به حضرت عبدالعظیم سبب سعادت جامعه می شود و بر این اساس عنوان فرد و جامعه متعالی در کلام امام رضا (ع) عنوانی شایسته برای این اثر است. امام رضا (ع) در این پیام خصوصیات و بایدها و نبایدهای یک شیعه را تبیین فرمودند. این پیام در ارتباط با رفتارهای یک شیعه پیام خیلی مهمی است و هیچ شیعه ای بی نیاز از این پیام نیست.
کلام حضرت رضا (ع) خطاب به شیعیان در این پیام قاطعیت ویژه ای دارد که در جاهای دیگر همانند آن را نداریم و حضرت در این پیام شیعیان را از دروغگویی، اختلاف و دریدن همدیگر باز می دارد و در نهایت می فرماید «من عهد کردم با خدا کسی این صفات را نداشته باشد در دنیا سرانجام خوبی نداشته و در آخرت نیز در عذاب خواهد بود».

حضرت در این پیام در ارتباط با افرادی که صفات نفی شده را در بر داشته باشند عنوان می نماید «ولایت و محبت ما به درد این افراد نمی خورد».

ترویج این پیام برای جامعه خیلی خوب و مثمر ثمر می باشد. نویسنده معتقد است اگر این پیام را در جامعه رواج دهیم سبب تعالی جامعه می شود و اگر سیاسیون این پیام را نصب العین قرار دهند، جامعه پر قدرت و متعالی می شود.

ای عبدالعظیم! دوستان مرا از جانب من سلام برسان و به آنها بگو: «در دل های خود [هرگز] راهی برای شیطان باز نکنند... و اوقات خود را [نیز] به دشمنی با یکدیگر مشغول نسازند؛ چرا که من با خویشتن پیمان بسته ام که هرکس مرتکب این کار شود و [یا] دوستی از دوستان مرا خشمگین سازد، ازخداوند بخواهم که وی را در دنیا به شدیدترین عذاب گرفتار سازد و در آخرت [نیز] از زیانکاران خواهد بود»
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما