loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

صلوات ذکر اعظم

ناشر محیی

نویسنده محمد شجاعی

سال نشر : 1391

تعداد صفحات : 158

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 17963 10003022
35,000 31,500 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

نویسنده در این کتاب سعی بر آن داشته است که با ارائه ی بحث های معرفتی، پیوند پنهان موجود میان صحیفه ی نفس انسان و صلوات بر محمّد و آل محمّد :را آشکار ساخته، و با بهره گیری از آیات و روایات و نیز استدلال و استنتاج عقلی، سازگاری و تناسب "صلوات" با نفس انسان، و همچنین چگونگی قدرتمند سازی و وسعت پذیری نفس را تشریح سازد. به همین دلیل این کتاب در دو بخش مجزّا تدوین شده است.

در بخش نخست، با شرح قاعده مند ریاضیات عوالم سه گانه یعنی "رَحِم مادر"، "دنیا" و "آخرت"، و ارئه ی بحث های ساختاری انسان شناسی، به اهمیّت "معرفت" و ارزش قابل توجّه آن به عنوان "میزان پذیرش اعمال" پرداخته شده است. در ادامه ی این بخش نیز، نویسنده با ارائه ی شناخت پیامبر و آل ایشان : به عنوان مهم ترینِ شناخت ها، ضرورت ایجاد یک رابطه ی عاشقانه و صمیمی با ایشان : ـ به عنوان "والدین حقیقی" انسان که اصل وجود او هستند ـ را به مخاطب خود گوشزد می نماید. در پایان این بخش، بحث مفصلی راجع به "ذکر" نیز ارائه شده، تا مجموعاً مطالب این بخش در حکم مَدخَلی برای ورود به بخش دوّم کتاب باشد.

در بخش دوّم کتاب نیز نویسنده با ارائه ی مقدّمه ای کوتاه، به معنای صلوات اشاره نموده و آن را عامل تزکیه ی انسان، غنی کننده ی عبادات، و احیا کننده ی روح مودّت، جهاد و قیام در راه خدا می شناساند! در ادامه نیز با شرح محاسن دیگر صلوات، به آفت شناسی آن اقدام نموده، و به کلیدی ترین اثرات دنیوی و اخروی صلوات بر محمّد و آل ایشان : اشاره می نماید؛ تا جایی که در پایان از آن به عنوان "ذکر اعظم" الهی و محبوب خداوند متعال یاد می کند.

در حدیثی از امام رضا روایت شده است که: « ... بسیار بر محمّد و آل او : صلوات بفرستید! ... چرا که یقیناَ صلوات بر محمّد و آل او برترین اعمال نیک است!» یعنی صلوات نه تنها بهترینِ اعمال است، بلکه در بین اعمال خوب هم نیکوترین است؛ به این دلیل که اسرار، آثار، و خیرات و برکات بسیار فراوانی در آن نهفته است؛ بنابراین، صلوات در زمره ی بهترین و بزرگترین دارایی های انسان در دنیا و آخرت قرار دارد.»
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما