loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

شاخ شیطان: نقد و بررسی عقاید فرقه ضاله وهابیت

سلسله مباحث اعتقادی 1

4 (1)

ناشر رشید

نویسنده سید مجتبی عصیری

سال نشر : 1393

تعداد صفحات : 355

چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

معرفی کتاب

نویسنده این کتاب، سعی دارد با توجه به استفاده های علمی و پژوهشی که از محضر مراجع عظام تقلید، اساتید بلند پایه حوزه به خصوص دکتر حسینی قزوینی و پاسخگویی به شبهات وهابیت و مناظرات متعددی که در اطاق های گفت وگوی اسلام چت در محیط یاهو با علمای وهابیت داشته است، فعالیت ویژه ای را با همکاری مؤسسه احرار اندیشه، در راستای افشای هویت فرقه ضالّه وهابیت و پاسخ به شبهات این گروه معاند ارائه نماید.
اولین فعالیت مشترک این گروه در افشای چهره واقعی وهابیت، مجموعه نسبتاً جامعی به نام «شاخ شیطان» می باشد.
و در نهایت با توجه به قرائن و تصریحاتی که از سوی برخی بزرگان به خصوص مفتی مکّه مکرّمه «احمد زینی دحلان» صورت گرفته یقین حاصل می شود که این گروه همان وهابیت امروز است که از ویژگی های آشکار بر اساس روایت دیگری از صحیح بخاری خواندن قرآن بدون تأمل، تراشیدن سرها و باقی گذاردن ریش هاست. (این مطالب با تفصیل بیشتر در فصل سوّم کتاب، صفحات 82 الی 85 آمده است.)
چکیده ای از موضوعات طرح شده در این کتاب:
مقدمه ای مفصل در وحدت اسلامی و معنای حقیقی آن.
فصل اوّل: تلاش علمای شیعه و آحاد شیعیان در عرصه وحدت اسلامی. (در این فصل بخشی از فتاوای علما و مراجع تقلید شیعه در حسن تعامل و مسالمت با اهل سنّت را می یابید.)

فصل دوّم: تبلیغات مسموم وهّابیت افراطی علیه شیعه. (در این فصل مجموعه ای از فتاوای تکفیری، حلال شماردن خون شیعیان، عدم امکان وحدت میان شیعه وسنّی، اعلام حکم جهاد علیه شیعه در صورت امکان از سوی مفتیان و علمای وهابی و در آخر، آماری از فعالیت های گسترده وهابیت علیه شیعه در جهان امروز و نواقص و کاستی های موجود در تقابل با این هجوم همه جانبه را می یابید.)

فصل سوّم: آشنایی با فرقه ضالّه وهابیت. (تعریف سلفیه و وهابیت، شاخصه های وهابیت، وهابیت در کلام بزرگان و مراجع، مروری بر تاریخچه و نحوه شکل گیری وهابیت، آشنایی با تئوریسین وهابیت ابن تیمیه، آشنایی با بنیان گذار وهابیت محمد بن عبد الوهاب، گوشه ای از جنایات وهابیت از آغاز شکل گیری تاکنون را می یابید.)

فصل چهارم: مروری بر عقاید و مبانی وهابیت. (نفی عقل در وهابیت، تکفیر مسلمانان، طرح عمده ترین مبانی فکری و اعتقادی وهابیت همچون: زیارت قبور، توسل، استغاثه، شفاعت، ساخت بنا بر فراز قبور، نماز خواندن در کنار قبور، روشن کردن چراغ و روشنایی در کنار قبور، نذر و قربانی نزد قبور و سپس پاسخ هریک از این شبهات را می یابید.)
فصل پنجم: خدای وهابیت. (بیان توحید جسمانی خداوند و تشبیه خداوند متعال به انسان با استفاده از روایات صحاح ستة، خدای شصت ذراعی، خدای خندان، خدای متعجب، خدای با دست، انگشت، کمر، شکل و سیمای زیبا، کشتی گیر، با موهای در هم پیچیده، سوار بر مرکب، از آسمان می توان به او آویزان شد، می توان در خواب او را دید، خدایی که حساب وکتاب نمی داند، طرز ساخت بهشت، نحوه پرکردن جهنم از کافران را نمی داند، پای خود را برای پرکردن آتش به جهنم فرو می برد، برای این که بندگان در آخرت او را بشناسند ساق پای خود را عریان می سازد و روایاتی دیگر از این قبیل را در این فصل می یابید.)

فصل ششم: توضیح المسائل وهابیت. (فتاوای زشت و مستهجن وهابیت از قبیل رضاع کبیر، فتاوای انهدام اماکن مقدس شیعیان، بچه دار شدن از راه دور، ترویج زنا با فتاوای غیر شرعی، یک بچه و چند پدر، حلال کردن بسیاری از کارهای مباح و بدعت شماردن بسیاری از کارهای مباح و حلال را در این فصل می یابید.)
کتاب فوق که با زبانی علمی و مستند، امّا در عین حال ساده و قابل درک برای عموم اقشار جامعه اسلامی به نگارش در آمده، می تواند با مخاطبان مختلف خود اعم از علمای حوزه و دانشگاه، دانشجویان و اساتید، قشر کارگر، بازاری و عوام، ارتباط برقرار کرده و مخاطبان مختلف خود را هدف قرار دهد.
  • زبان کتاب
    فارسی
  • سال نشر
    1393
  • چاپ جاری
    12
  • تاریخ اولین چاپ
    1389
  • شمارگان
    1000
  • نوع جلد
    جلد نرم
  • قطع
    رقعی
  • تعداد صفحات
    355
  • ناشر
  • نویسنده
  • وزن
    397
  • تاریخ ثبت اطلاعات
    چهارشنبه 5 شهریور 1393
  • شناسه
    18009
  • دسته بندی :
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما