loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

عقل و عشق در حریم عاشورا: دیدگاه های فلسفی استاد غلامحسین ابراهیمی دینانی

ناشر سروش

نویسنده غلامحسین ابراهیمی دینانی

تحقیق و تنظیم کتاب اسماعیل منصوری لاریجانی

سال نشر : 1402

تعداد صفحات : 106

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 18082 10003022
60,000 54,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

کتاب عقل و عشق در حریم عاشورا: دیدگاه های فلسفی استاد غلامحسین ابراهیمی دینانی، نخستین مجلد از مجموعه کتاب های تولید شده از برنامه های "معرفت" با عنوان عقل و عشق در حریم عاشورا است که از ویژگی های بارز آن می توان به بیان مطالب عمیق حکمی و عرفانی در قالب الفاظ و اصطلاحات روشن برای فهم دقیق مطلب برای عامه مردم در کنار خواص اشاره کرد.
کتاب " عقل و عشق در حریم عاشورا" روایتی تاریخی از حادثه عاشورا نیست، بلکه در حد خود به مبانی معرفتی این حادثه پرداخته که در آن میان، بحث از عقل و عشق برجستگی بیشتری دارد.
کتاب عقل و عشق در حریم عاشورا، نوشته غلامحسین ابراهیمی دینانی است و تحقیق و تنظیم توسط اسماعیل منصوری لاریجانی در انتشارات سروش منتشر شده است.

دین امری عقلانی است. دین هرکس متناسب با درجه عقل اوست. مومنان همه در یک درجه مساوی نیستند. میزان دینداری هر فرد به اندازه عقل اوست. هرچه تعالی عقلش بیشتر باشد، دینش متعالی تر و عمیق تر است و این طور نیست که نخست دین دار باشیم و بعد عقل پیدا کنیم، بلکه ابتدا باید عاقل بود تا دین دار شد.

انسان به مقتضای عقل، دین را می پذیرد و وقتی کسی به وحدت نامتناهی حق ایمان دارد و با عقلانیتش می فهمد که همه هستی، پرتو نور خداوند است، چگونه تسلیم او نشود؟ تسلیم شدن در برابر حق، حکم عقل است. در حرکت امام حسین(ع) ذره ای عمل خلاف عقل نیست. او تجلی عقلانیت و تجسم عشق است. او ولی مطلق خداوند است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
اخبار مرتبط
بازدیدهای اخیر شما