loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

محکم ترین ریسمان

نگاهی به راهنما شناسی با توشه گیری از آثار شهید مطهری

هم اکنون غیرقابل سفارش!

معرفی کتاب

نویسنده اثر محکم ترین ریسمان، تلاش کرده تا با استدلال های ساده و ارجاع به رهیافت های حضوری مورد تأ یید آیات و روایات، شیوه ای روان در تبیین مباحث ارائه کند، هدف این اثر اثبات مطالب امام شناسی برای خداباوران است.
نبوت و امامت، از ارکان اصلی دین و مذهب شیعه هستند درباره این دو موضوع، گفتگو های بسیاری وجود دارد، این گفتگو ها از دو آسیب در ناحیه محتوا و شیوه ی ارائه مطالب رنج می برد.
نخست این که بعد از دریا فت این مباحث، اگرچه اطلاعات خوبی در ذهن خواننده ثبت می شود، اما احساس نیازمندی به راهنمایان الهی در او شکل نمی گیرد، تشنه پیامبر و امام نمی شود و وابستگی حیات بشری به راهنمایان الهی را احساس نمی کند.
دوم این که شیوه ی این گفتگو ها دشوار و در برخی از موارد، نیازمند تحصیل مقدمات فلسفی و کلامی است.
این نوشتار در پنج خیمه سامان یافته است: خیمه اول، ضرورت یابی راهنمایان(1) خیمه دوم، ضرورت یابی راهنمایان(2) خیمه سوم، معجزه جاوید خیمه چهارم، ارتباط یابی ما و معصومین و خیمه آخر، هدف نهایی و راهنمای نهایی.
برای ضرورت یابی راهنمایان، انسان در گام نخست تعریف صحیحی از خود و استعداد هایش دارد و جایگاه و منزلتش را در هستی باز شناسی می کند و در گام دوم با این پرسش ها روبرو می شود که اکنون که باید خود را بسازم آیا فرمول های انسان سازی را می دانم؟ سلول های سازنده حیات انسانی کدام است؟
برای روشن شدن نارسایی دانش بشری در ارائه فرمول های انسان سازی، این اثر به تشریح برخی از دشواری های باز آفرینی انسان پرداخته است.
در قسمتی از کتاب به یکی از مهم ترین مباحث مرتبط با راهنما شناسی، «معجزه» پرداخته است، در بحث معجزه به دنبال تعریف و یا مطالب فلسفی و کلامی مرتبط با معجزه نبوده بلکه تلاش کرده تا معجزه بین شده و قدرشناس آنچه که به نام معجزه جاویدان «قرآن» در اختیار ماست، باشیم.
در ادامه مطالب کتاب استاد مطهری به پرسش های مهم گفتگو های راهنما شناسی که منظور نهایی از فرستادن پیامبران و نزول وحی چیست؟ و آخرین سخن پیامبران کدام است؟ پاسخ می دهد، و مؤلف تلاش می کند علاوه بر پاسخ به این دو پرسش از دیدگاه شهید مطهری به بیان نتایج آن ها بپردازد.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما