loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

علم و عقلانیت: نزد پل فایرابند

ناشر نشر نی

نویسنده غلامحسین مقدم حیدری

سال نشر : 1393

تعداد صفحات : 152

چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

معرفی کتاب

علم و عقلانیت نزد پل فایرابنداین کتاب قصد دارد با بازسازی آرای فایبرند درباره ی عقلانیت علم و بررسی پیامدها و پارادوکس های آن، از بدفهمی فلسفه او اجتناب کند، آن چه فلسفه فایرابند همواره با آن مواجه بوده است.
کتاب از چهار فصل تشکیل شده است؛ در فصل اول نویسنده مروری بر برخی از مهم ترین نظریه های عقلانیت در علم را بیان می کند. در فصل دوم تحت سه مقوله نقد مشاهدات و داده های حسی، نقد سازگاری و منطقی بودن، و نقد روش نقدهای فایرابند بر عقلانیت بازسازی شده است. فصل سوم ابتدا به بررسی وضعیت علم در جهان معاصر می پردازد و نشان می دهد علم در جهان ما به یک اسطوره بدل شده است، اسطوره ای که تمام جوانب زندگی ما را در بر گرفته است. سپس پیامدهای نقد عقلانیت هم چون مناقشه ی عینیت، نسبی گرایی سنت ها و جامعه ی آزاد بررسی می شود و در فصل آخر پارادوکس های موجود در بحث ها و استدلال های فایرابند در سه بخش پارادوکس روش، پارادوکس عقلانیت و پارادوکس نسبی گرایی شرح و بسط داده می شود.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما