loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

آیین زندگی (اخلاق کاربردی) ویژه رشته های علوم پزشکی

ناشر دفتر نشر معارف

نویسنده امیراحمد شجاعی

سال نشر : 978

تعداد صفحات : 272

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 18265 10003022
18,000 16,200 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

اهمیت امروزه اخلاق به عنوان یک ظرفیت جهانی مورد توجه ویژه اصحاب مشاغل قرار گرفته و در رشته های مختلف دانشگاهی از جهت علمی و با ماهیت اخلاق کاربردی و حرفه ای اهمیت فراوانی یافته است؛ اخلاق فنی مهندسی، اخلاق IT، اخلاق پزشکی، اخلاق رسانه ای و ... از موارد و مصادیقی است که دانشمندان اخلاق آن را در رشته های علمی و مشاغل مرتبط با آن پی می گیرند.
با وجود گنجینه عظیم آیات الهی و روایات اسلامی، همچنین علم اخلاق اسلامی، بسته بندی مناسب و قابل توجهی از سوی صاحبان علم و اندیشه در راستای بسط و گسترش «اخلاق حرفه ای» با رویکرد دینی و اسلامی و مطابق با آموزه های اخلاق اسلامی صورت گرفته است. البته در برخی موضوعات قدم های قابل توجه و امیدوارکننده ای برداشته شده است که از جمله آنها «اخلاق پزشکی» است.
«اخلاق پزشکی» که به مسائل، مشکلات، چالش ها و تعارض های موجود در حرفه و شغل پزشکی نظر دارد امروزه مورد توجه دانشمندان اخلاق اسلامی است. این اندیشمندان بر اساس منابع موجود در جستجوی راه حلی برای رفع و دفع مشکلات و حل تعارض های اخلاقی در حرفه پزشکی اند.
از سویی دیگر با توجه به نگاه جامع و همه جانبه اسلام به انسان و روابط اجتماعی او باید سطح نگاه به اخلاق در حرفه ها را کلان تر و جامع تگرتر در نظر گرفت تا ضمن پرداختن به مسائل اخلاقی در حرفه با ارائه پیشنهاداتی در حوزه اخلاق فردی و اجتماعی صاحبان مشاغل نیز گامی در نتیجه بخش بودن تلاش اخلاقی برداشته شود.
کتاب آیین زندگی (اخلاق کاربردی) ویژه رشته های پزشکی در این راستا ضمن آنکه به ایراد ارائه تصوری نسبتاً جامع اخلاق در حوزه پزشکی و پیراپزشکی پرداخته و به بیان رابطه اخلاق با حوزه های دیگر مثل فقه، حقوق و دیگر علوم مرتبط توجه کرده است؛ با تأکید بر منابع و متون دینی بویژه قرآن در روایات و نگاه دانشمندان حوزه اخلاق اسلامی حوزه های ارتباطی یک پزشک ـ درون شخصی ـ بین شخصی و فرا شخصی ـ را نیز مورد توجه قرار داده و پس از آن در فصلی مجزا به بیان برخی از مهم ترین مسائل اخلاق پزشکی پرداخته است.
این کتاب که حاصل تلاش جمعی از پزشکان و اندیشمندان اخلاقی به سرپرستی جناب آقای دکتر امیر احمد شجاعی است در هفت فصل مباحث خود را ارائه کرده است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما