loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

دانش خانواده و جمعیت

طرح کوتاه مدت تحول دروس معارف اسلامی

2.2 (11)
خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 18308 10003022
75,000 67,500 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

دانش خانواده و جمعیت؛ عنوان دو واحد درسی است که با تصویب جدید شورای عالی انقلاب فرهنگی و با هدف تبیین عوامل مؤثر در تشکیل، استحکام و تعالی خانواده و نگاه بایسته به مسئله جمعیت و مشکلات ارائه می شود.
کتاب دانش خانواده و جمعیت (ویراست جدید)، را دفتر نشر معارف منتشر کرده است. درس «دانش خانواده و جمعیت» جایگزین 2 واحد درس الزامی جمعیت و تنظیم خانواده شد و دانشجویان همه رشته‌ها در مقطع کاردانی و کارشناسی موظف به گذراندن این درس عمومی شدند.
این درس دربردارنده مجموعه‌ای از دانش‌های شناختی و رفتاری در سطح عموم دانشجویان است که می‌تواند به آنان در عرصه‌های مختلف نهاد خانواده، پیش، حین و پس از ازدواج آگاهی دهد؛ علاوه‌ برآن اطلاعاتی درباره وضعیت جمعیت ایران، مشکلات پیش روی آن و سیاست‌های کلی جمعیت ارائه داده است.

دانشگاه معارف اسلامی براساس تجربه خود در تدوین کتاب «اخلاق خانواده» و اهداف مشترکی که در سرفصل های ارائه شده ازسوی وزارتین در درس «دانش خانواده و جمعیت» پیش بینی شده، اقدام به تألیف کتاب پیش رو نموده است.
این مجموعه شامل گزیده ای از دانش های شناختی، مهارتی و رفتاری است که می تواند جوانان را در فراگیری مهارت ها و آمادگی های قبل از ازدواج و نیز نحوه مدیریت عاطفی، اخلاقی و رفتاری پس از ازدواج یاری رساند.
در این کتاب ضمن تبیین مهارت های ارتباطی لازم بین اعضای خانواده، مسائلی همچون آگاهی های حقوقی، دانش ها و مهارت های ضروری در اقتصاد خانواده و شیوه حل مشکلات و آسیب های خانواده نیز مورد توجه نویسندگان قرار گرفته است.

این اثر که اولین گام در ارائه متن آموزشی دانش خانواده و جمعیت است، به کوشش اساتید محترم آقایان دکتر امیرحسین بانکی پورفرد، دکتر محمود حکمت نیا و دکتر محمدجواد محمودی و خانم ها زهرا آیت اللهی، شیما سادات حسینی، دکتر مونس سیاح و دکتر بتول نامجو و نیز با استفاده از ایده های آقایان دکتر محمود گلزاری، حسین بستان و محمدرضا سالاری فر تدوین شده است.

کتاب دانش خانواده و جمعیت، هفت فصل به شرح زیر می باشد:
- تشکیل خانواده (پیش از ازدواج)
- تشکیل خانواده (حین ازدواج)
- تحکیم خانواده
- ایمن سازی خانواده ها؛ آسیب ها و راهکارها
- فرزند آوری و فرزند پروری
- جمعیت
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
نظرات

Neda

سلام این کتاب چه فرقی با اخلاق خانواده داره ؟ و اینکه این کتاب برای پیام نوره ؟

2 شهریور 1395

این کتاب برای درس تنظیم خانواده هستش و اطلاعی نداریم که برای پیام نور هم هست یا نه!!!

جواد

با سلام
میخواستم بدونم چاپ قبلی این کتاب رو که عکسش پایین اون تصویر بزرگ گذاشته شده، چطور میتونم تهیه کنم؟

12 خرداد 1395

سلام. ما موجود نداریم و باید جستجو کنید در کتابفروشی ها

مصطفی فتحیان

pdf این کتاب رو ندارین؟؟؟خواهش میکنم خیلی لازم دارم

16 اسفند 1394

سلام. در سایت پاتوق کتاب فردا فقط نسخه چاپی آثار عرضه می شود و برای حفظ حق ناشر و نویسنده از ارائه نسخه PDF معذوریم.

sahar

این کتاب چند فصل داره؟

28 مرداد 1394

13 فصل دارد.

شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما