loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

نظارت استصوابی

ناشر دفتر نشر معارف

نویسنده عباس نیکزاد

سال نشر : 1393

تعداد صفحات : 137

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 18331 10003022
3,700 3,300 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

در این کتاب به جایگاه شورای نگهبان در قانون اساسی، مبنای فقهی و حقوقی شورای نگهبان و مهم ترین سئوالات، شبهات و اشکالاتی که در زمینه شورای نگهبان و نظارت آنها بر انتخابات مطرح است، به صورت مستدل و مختصر پاسخ داده می شود. این کتاب از یک مقدمه و چهار بخش تشکیل شده است: پژوهشی در مسأله نظارت استصوابی، پاسخ به پرسشها و شبهات، نقد و بررسی یک سخن در رد نظارت استصوابی و دفاتر نظارتی شورای نگهبان در ترازوی قانون.
نویسنده در مهمترین بخش کتاب، در 65 صفحه، به 33 سئوال، اشکال و شبهه درباره شورای نگهبان و نظارت استصوابی پاسخ می دهد.

نویسنده در مقدمه این کتاب می نویسد: «یکی از ارکان قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران که نقش بسیار حساس و کلیدی در پاسداری از «اسلامیت» و «جمهوریّ» نظام دارد، نهاد مقدس «شورای نگهبان» است که دارای وظایف و اختیارات بسیار مهم و تعیین کننده است. در این قانون شورای نگهبان هم مرجع رسمی تفسیر قانون اساسی و هم مرجع تشخیص مغایرت و عدم مغایرت مصوّبات مجلس شورای اسلامی با اسلام و قانون اساسی و هم متولی نظارت بر انتخابات شناخته شده است. آنچه که در این نوشتار مورد بحث و بررسی قرار گرفته است، مسئولیت سوّم یعنی «عهده داری نظارت بر انتخابات» است. در این نوشتار سعی شده است که به صورت مستدل و منطقی و روشن به مسأله «نظارت استصوابی» و شبهات و سئوالاتی که پیرامون آن مطرح است پرداخته شود تا حقانیت دیدگاه «نظارت استصوابی» در برابر دیدگاه «نظارت استطلاعی» به صورت منصفانه روشن و آشکار گردد.»
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
اخبار مرتبط
بازدیدهای اخیر شما