loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

تاریخ اسلام در آثار استاد مطهری (ره)

ویراست دوم

ناشر دفتر نشر معارف

نویسنده سید سعید روحانی

سال نشر : 1388

تعداد صفحات : 240

چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

معرفی کتاب

مطالعه تاریخ، بستر مناسبی است برای پژوهش در زندگی پیشینیان و عبرت آموزی از گذر آنان بر عرصه گیتی. از این رهگذر تجربه های تلخ و شیرین ارزشمندی در اختیار آدمی قرار می گیرد؛ تا دستمایه او در ترسیم و تنظیم مسیری برای سعادت و کامیابی باشد. انسان در پرتو نگاه عالمانه و نقادانه به تاریخ و رخدادهای گوناگون آن، به تعبیر حضرت علی (علیه السلام) عمری به درازای تاریخ می یابد و با گذشته گان می زید و از خوب و بد آنان پند می آموزد.
آنچه در این سیر و سفر به اعماق زمان باید مورد توجه و دقت قرار گیرد، گزینش صفحات و فرازهایی پر ارزش، واقع نگر، مستند و سازگار با وقایع قطعی تاریخ است که ضمن بازشناسی رفتار پیشینیان، بتواند راهگشای نگرش ها، گرایش ها و کنش های آتی بشر برای زیستی شرافتمندانه و متعهدانه باشد.
افزون بر همه، اهداف مورد نظر در مطالعه تاریخ و زندگی اقوام و ملل مختلف که در پژوهش های مربوط به تاریخ اسلام نیز موجود است. آشنایی با بزرگترین و مستندترین تمدّن انسانی و الهی که با کمک گرفتن از سرچشمه غنی وحی پایه گذاری شد و با پدیدآورندگان و نقش آفرینان آن در موقعیت های متفاوت، قدمی مؤثّر در جهت آشنایی با پیشینه پر افتخار اسلام و مسلمانان و درک و تحلیل اندیشه ها و عملکردهای امامان واصلاح گران مسلمان و بهره گیری مناسب از مشی و مشرب آنان در اصلاح امور فردی و اجتماعی مسلمین خواهد بود.
در پائیز سال 1378 ویراست اوّل کتاب تاریخ اسلام در آثار استاد شهید مطهری در دو جلد تقدیم عزیزان گردید. هم اکنون با توفیق الهی ویراست دوم این کتاب در یک جلد و با بهره گیری از مقدار بیش تری از آثار استاد و افزودن مطالبی مفید و توضیحاتی در باره برخی موارد مبهم، تقدیم علاقه مندان می گردد.
در جمع آوری و تنظیم این مجموعه، تلاش بر آن بوده است تا مطالب استاد بی کم و کاست نقل و هر بخش منتخب، به متن اصلی ارجاع داده شود تا امانت در نقل به طور کامل حفظ گردد.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما