loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

قلمرو دین

ناشر مرکز مدیریت حوزه های علمیه

نویسنده عبدالحسین خسروپناه

سال نشر : 1381

تعداد صفحات : 290

چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

معرفی کتاب

یکی از مباحث چالش برانگیز روزگار ما، بحث قلمرو دین است. پرسش اساسی در این حوزه ی فکری این است که آیا اسلام، آخرین و کامل ترین دین الهی و آسمانی، به همه ی مسائل انسانی، اعم از دنیوی و اخروی، فردی و اجتماعی، و مادی و معنوی پرداخته است یا خیر؟ و آیا دخالت دین در این عرصه ها، حداقلی است یا حداکثری؟
البته واژه های حداقلی و حداکثری، چندان واضح و روشن نیستند و پاسخ دقیق را برای ما به ارمغان نمی آورند; براین اساس، باید این عرصه ها را مسئله محور بررسی نماییم، و وجود و عدم پاسخ های آن مسائل را در دین جستوجو کنیم. این پژوهش، تنها به گستره ی شریعت در عرصه ی خداشناسی، نبوت شناسی، معادشناسی، فقه و حقوق و اخلاق اختصاص دارد و به عرصه های دیگری، چون: انسان شناسی، اقتصاد، نظام تربیتی، مدیریت، جامعه شناسی، هنر و غیره نمی پردازد.
در این کتاب، مقصود نگارنده از دین،اسلام است: یعنی مراد ما از قلمرو دین دامنه ی مرزهای مسائلی است که در سلام بدان پرداخته شده است. کتاب قلمرو دین پیشکش علاقمندان به مسائل دینی میشود.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما