loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

تفسیر نمونه - جلد بیست و پنجم: تفسیر و بررسی تازه ای درباره قرآن مجید با در نظر گرفتن نیاز ها، خواستها، پرسشها، مکتبها و مسائل روز

تفسیر سوره های معارج، نوح، جن، مزمل، مدثر، قیامت، دهر، مرسلات (ویرایش جدید)

هم اکنون غیرقابل سفارش!

معرفی کتاب

معرفی کتاب
تفسیر نمونه از متداول ترین تفاسیر فارسی عصر حاضر است که با زبان ساده و گویا و قابل استفاده برای عموم به نگارش درآمده و استقبال بسیار خوبی از آن شده است. این تفسیر بارها چاپ شده و به زبانهای انگلیسی، اردو و عربی به نام الامثل فی تفسیر القرآن المنزل ترجمه شده است.
ویژگی این تفسیر عصری بودن آن است که مناسب با نیازها و پرسشهای عصر، پیام قرآن را به زبان روز تبیین می کند و با روش ساده و به دور از بحثهای کلاسیک ادبی، کلام وحی را تفسیر می نماید. جلوه مهم این تفسیر، در گرایش به جنبه های هدایتی و تربیتی است که مؤلفان آن را تعقیب کرده اند و در روش ارائه مطالب، متأثر از تفاسیر المیزان، مجمع البیان و تفسیر مراغی بوده اند.

روش تفسیر
شیوه مفسران در ارائه مطالب چنین است که در آغاز، پس از بیان نکات کلی و عام در هر سوره به فضای حاکم بر سوره، به سبک و سیاق و موضوعات مهم مطرح شده در سوره اشاره می شود. آن گاه به مضمون آیه پرداخته، با شیوه بیانی و تحلیلی، مسائل زندگی و هدایت انسان با توجه به موضوع آیه تشریح می شود.

گروه مولفان
تفسیر نمونه اثر گروهی از نویسندگان زیر نظر آیت الله ناصر مکارم شیرازی است. از جملهٔ مؤلفان این تفسیر می توان به: محمدرضا آشتیانی، محمد جعفر امامی، داود الهامی، اسداللّه ایمانی، عبدالرسول حسنی، سید حسن شجاعی کیاسری، سید نورالله طباطبائی، محمود عبداللهی، محسن قرائتی و محمد محمدی اشتهاردی اشاره کرد.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما