loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

التعلیقات (ابو علی سینا)

ویراست دوم

4 (2)

ناشر موسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ایران

نویسنده ابو علی سینا

مستندساز سید حسین موسویان

سال نشر : 1401

تعداد صفحات : 734

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 18475 10003022
370,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

این اثر از نظرگاه های گوناگونی کتاب التعلیقات را مورد بحث و بررسی قرار داده است که از جمله آن ها می توان به «محتوا و شکل تعلیقات»، «نگاهی به نگارش تعلیقات»، « تعلیقات ابن سینا و تعلیقات فارابی»، «تعلیقات ابن سینا، پیوندها و مقارنه ها»، «نکته ها و برجسته های تعلیقات» و «ویژگی های نسخه های خطی و نسخه چاپی» اشاره کرد.

در بخش درآمد این اثر آمده است: «تعلیقات، نام کتاب مهمی است که در میان آثار فیلسوف بزرگ و نامدار ایرانیمین حسین بن عبدالله ابن سینا به چشم می خورد.
این اثر مجموعه ای فراهم آمده از تعلیق هایی کوتاه تا بلند و پراکنده در منطق، طبیعیات و الهیات است. هرچند نام این کتاب در روایت های کهن تر رساله معروف به «"سرگذشت" نیامده و تا آنجا که نگارنده جسته است، تنها در دو نسخه خطی قرن هفتم هجری از آن رساله و نیز برخی از نسخ های تتمه صوان الحکمه(تاریخ حکما اسلام) دیده می شود.»
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
نظرات

گلستان میرزائی

با سلام چرا کتاب تعلیقات ابن سینا رو چاپ مجدد نمی کنید در حالیکه خیلی ها خواهان این کتاب هستن ؟

13 تیر 1400

سلام دوست عزیز م فقط فروشنده کتاب هستیم، ناشر باید اقدام به تجدید چاپ کتاب کنه

شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما